سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
آیین رونمایی رمان «زمان زوال» با حضور فرشته احمدی برگزار خواهد شد/ رمانی با محوریت تقابل سنت و مدرنیته

آیین رونمایی و جشن امضای رمان «زمان زوال» نوشته شهره احدیت با حضور علی ضیاء، فرزند این نویسنده و فرشته احمدی در کافه کتاب فراموشی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی و جشن امضای رمان «زمان زوال» نوشته شهره احدیت از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) با حضور حسن محمودی، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی، فرشته احمدی، داستان‌نویس و منتقد ادبی و علی ضیاء، مجری سرشناس تلویزیون در کافه کتاب فراموشی برگزار خواهد شد.

شهره احدیت در توضیح این کتاب به ایبنا گفت: رمان «زمان زوال» سومین کار داستانی و دومین رمانی است که از من منتشر می‌شود، البته علاوه بر حوزه بزرگ‌سال، فعالیت‌هایی را نیز در حوزه کودک و نوجوان انجام داده‌ام.

وی ادامه داد: این رمان تقابل بین سنت و مدرنیته است و این موضوع را به چالش می‌کشد. این کتاب سه راوی به نام‌های اطلس، زری و کیومرث دارد که هر کدام در بخش‌هایی از کتاب، با زاویه دید متفاوتی به بیان موضوع می‌پردازند.

این نویسنده، در توضیح اهداف نوشتن این رمان گفت:‌ تنها دغدغه‌ این روزهایم مطالعه کتاب توسط جوانان است چراکه جوانان ما از کتاب و مطالعه فاصله گرفته‌اند. اصلاً مهم نیست که کتابم خوانده شود، مهم این است که شاهد مطالعه در جامعه باشیم.

وی افزود: ضمن احترام به فرهنگ کهن کشورمان، فکر می‌کنم زمان آن رسیده که روی رفتار و کارهای خودمان متمرکز شویم و ببینیم که خودمان چه کاری انجام داده‌ایم. این رمان به دلیل اینکه از زبان چند نفر بیان می‌شود، یک شخصیت را از نگاه چند نفر ارزیابی و تحلیل می‌کند و به ما یادآور می‌شود که بدون دانستن مشکلات یک نفر، نباید او را قضاوت کنیم.

شهره احدیت، نویسنده و ویراستار در سال ۱۳۴۰ در کاشان متولد شد. وی مادر علی ضیاء، مجری مطرح رادیو و تلویزیون است و پیش از چاپ این کتاب، رمان «گورچین» و مجموعه داستان «سیامو» را نیز منتشر کرده است.

مراسم رونمایی رمان «زمان زوال» که در نشر نیماژ منتشر شده در کافه کتاب این نشر به نشانی خیابان هفت تیر، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند جنوبی، نبش کوی یگانه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها