یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
ماجرای آزادی‌های یواشکی و ازدواج سفید در یک مجموعه داستانی طنز

رضا استادی، روزنامه‌نگار و نویسنده، از انتشار جدیدترین اثر خود در قالب یک مجموعه داستان طنز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا استادی که خالق دو رمان «بدون تو غیرممکن بود» و «هیچ‌وقت نامزد نبودیم» بوده، سومین اثر خود را که شامل 15 داستان طنز با مضامین اجتماعی است، به رشته تحریر درآورد.
 
این نویسنده در توضیح این کتاب گفت: در طول سال‌های اخیر سوژه‌ها و قصه‌های زیادی بوده که قصد داشتم آن‌ها را برای عرضه در سینما و تلویزیون بنویسم اما به دلیل برخی مشکلات، ترجیح دادم ابتدا این آثار در قالب داستان منتشر کنم و سپس فیلمنامه‌ آن‌ها را بنویسم.
 
استادی با اشاره به تغییر شیوه‌های زندگی اظهار کرد: جامعه ما در چند سال اخیر با تحولات عجیب و پیچیده‌ای مواجه بوده است. گسترش شبکه‌های اجتماعی، شکل‌گیری سبک‌های جدید و خاصی از زندگی مانند ازدواج سفید و آزادی‌های یواشکی، همچنین تأثیر اتفاق‌های سیاسی و پدیده‌های جدید اجتماعی بر زندگی فردی، مسائلی است که در این سال‌ها با آن‌ها مواجه بودیم.
 
وی ادامه داد: در اثر تازه‌ام بازتابی از این شرایط در قالب 15 داستان با زبانی طنز به تصویر کشیده شده است. اغلب این داستان‌ها در طول دو سال گذشته نوشته شده و نثری ساده دارد. مخاطب آن‌ها نیز عامه مردم و علاقه‌مندان به داستان‌های فارسی هستند. بر همین اساس زاویه دید روایت داستان‌ها نیز اول‌شخص و سوم شخص بوده و از پیچیدگی‌های تکنیکی در این آثار خبری نیست.
 
به گفته استادی، این اثر که هنوز نام قطعی آن مشخص نشده است، برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها