دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کتاب «من آبی من سبز» برگزیده سومین دوره جایزه یمینی شریف شد

برگزیدگان سومین دوره جایزه ادبی عباس یمینی شریف در مراسم پنجاه و سومین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنجاه و سومین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک در مراسمی با حضور طیف گسترده‌ای از مسئولان فرهنگی کشور در زمینه کودک و نوجوان، ناشران، پدیدآورندگان و علاقه‌مندان به ادبیات کودک، عصر دوشنبه 17 اسفند 94 در تالار مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و در آن برندگان سومین دوره جایزه ادبی عباس یمینی شریف معرفی شدند.

زهره حیدری شاهی در مراسم پنجاه و سومین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک، برندگان سومین دوره جایزه ادبی عباس یمینی شریف را معرفی کرد و گفت: دور جدید این جایزه از سال 1391 در شورای کتاب کودک شکل گرفت و نخستین جایزه آن در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس شورا اهدا شد. دومین دوره این جایزه هیچ برنده‌ای نداشت و اینک در پنجاه و سومین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک برگزیده سومین دوره آن را معرفی می‌کنیم.

این نویسنده، کتاب «من آبی، من سبز» سروده صفورا نیری از انتشارات توکا را به عنوان برگزیده سومین دوره جایزه ادبی عباس یمینی شریف معرفی کرد و احساس قوی و تاثیرگذار و امکان برقراری ارتباط با مخاصب، موسیقی غنی، زبان ساده و صمیمی و محتوای مناسب را از جمله ویژگی‌های شاخص این اثر عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، اسدالله شعبانی، شاعر و مدیر انتشارات توکا پیام شاعر این کتاب را برای حضار قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده بود: «این کتاب مجموعه شعری برای نوجوانان است که از سوی نشر توکا منتشر شده است. در این اثر سعی کردم از جهانی بی‌رحم و ناآرام با هوایی برای تنفس در فضای صلح و دوستی‌های بی‌آلایش و دور از دشمنی‌های بی‌حاصل و نگاه‌های بی‌گذشت صحبت کنم و امیدوارم در این کار کمی موفق شده باشم.
»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها