یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه کتاب سال یزد، 24 اسفندماه برگزار می‌شود/ جایزه‌ای به نام شهید صدوقی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با بیان این‌که تاکنون 37 عنوان کتاب، در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه نخستین دوره جایزه کتاب سال یزد ارسال شده است، گفت: آیین اختتامیه این جایزه بیست‌و‌چهارم اسفندماه با حضور احمد مسجدجامعی برگزار خواهد شد.

علی غیاثی‌ندوشن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: فردا (دهم اسفندماه) آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین دوره جایزه کتاب سال یزد است؛ تاکنون 73 عنوان کتاب در حوزه‌های تاریخ و جغرافیا، مذهب، علوم اجتماعی، هنر، زبان و گویش‌های محلی، ادبیات، کلیات و علوم طبیعی ارسال شده است.
 
وی ضمن تأکید بر این نکته که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه به‌هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد، ادامه داد: بیشترین تعداد آثار به حوزه‌های تاریخ و جغرافیا و همچنین تاریخ محلی و کمترین تعداد آثار به حوزه زبان و گویش‌های محلی مربوط می‌شوند.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد توضیح داد: قرار شده است بیت آیت‌الله صدوقی، سومین شهید محراب حامی این طرح باشند و به صورت دائم هزینه‌های این جایزه را تحت عنوان جایزه شهید صدوقی، متقبل شوند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد فقط مجری این طرح باشد.
 
بر اساس اعلام قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شرایط شرکت در این جشنواه عبارت است: «تاریخ نخستین چاپ کتاب باید سال 1390 یا پس از آن باشد»، «تنها آثاری در این دوره داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند که با موضوع استان یزد به چاپ رسیده باشد»، «استثنائاً برای نخستین سال، دوره چهار ساله 94 -90 منظور شده است و برای سال‌های آتی این جشنواره سالیانه خواهد بود، «نویسنده و یا ناشر باید فرم مربوط به شرکت در این دوره (قابل دانلود از سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به نشانی www.yazd.farhang.gov.ir ) را تکمیل کرده و به همراه دو نسخه کتاب خود به دبیرخانه نخستین دوره کتاب سال یزد ارسال کند» و «آثار دریافت شده بازگردانده نمی‌شود».
 
دبیرخانه نخستین دوره جایزه کتاب سال استان یزد در یزد، بلوار دانشجو، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد واقع شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 15-36247111 (داخلی 246) تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها