شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۵
ماساژ مي‌تواند جايگزين دارو شود

نويسنده كتاب«ماساژ درماني باليني» گفت: ماساژ دادن فقط براي رفع خستگي نيست؛ بلكه با اين روش مي‌توان سيستم‌هاي عصبي بدن را فعال و در برخي موارد اثرات آن را جايگزين تاثيرات دارويي در بدن كرد.\

دكتر منصور گلپايگاني كه اخيرا نگارش كتاب «ماساژ درماني باليني» را به پايان رسانده است، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) افزود: با ماساژ درماني مي‌توان بسياري از دردها را كاهش داد و در برخي از نقاط بدن، باعث تحريك سيستم‌هاي عصبي و در نتيجه واكنش نشان دادن بدن شد. لذا در برخي موارد، ماساژ درماني مي‌تواند همان تاثيرات دارويي را در بدن داشته باشد.

وي كه پيش از اين كتاب «پنج دقيقه ماساژ روزانه» را به رشته تحرير درآورده است، درباره اثر جديدش با عنوان كتاب «ماساژ درماني باليني» گفت: اين كتاب از جمله آثار تخصصي است و افرادي كه دوره مقدماتي ماساژ درماني را طي كرده‌ و كتاب‌هايش را خوانده‌اند، مي‌توانند از آن بهره ببرند.

دكتر گلپايگاني با اشاره به اين كه اين كتاب مطلقاً نقش درماني دارد، افزود: من در كتاب «پنج دقيقه ماساژ روزانه» و همچنين كلاس‌هاي تئوري و عملي، مقدمات ماساژ درماني را بيان كرده‌ام و افرادي كه اين مقدمه را گذرانده‌اند، مي توانند از كتاب جديد من نيز استفاده كنند.

استاديار دانشگاه اراك ادامه داد: امروزه جزوه‌هايي در كلاس‌هاي ماساژ درماني به شركت‌كنندگان ارائه مي‌شود كه اميدوارم زمينه تبديل آن‌ها به كتاب فراهم شود تا مباني ماساژ درماني در سطح وسيع‌تري آموزش داده شود.

وي بخشي از كتاب «ماساژ درماني باليني» را براساس منابعي از انتشارات «هيومن كنتيكس» (از سرشناس‌ترين نشرهاي جهان) به زبان فارسي برگردانده و آموخته‌ها و تجربيات خود را در طول زمان تدريس در دانشگاه‌هاي مختلف نيز در آن گنجانده است.

اصول ماساژ درماني باليني درباره سلامتي و تاثير آن بر ساختار و كاركرد عضلات، تكنيك‌هاي مربوطه، راهنمايي‌هايي براي معاينه و لمس در ماساژ درماني از جمله موضوعات محوري اين كتاب و رويكرد اصلي آن كتاب، درمان است.

اين كتاب، مرحله صفحه‌بندي را طي مي‌كند و احتمالا چاپ اول آن تا مهر ماه سال جاي در شمارگان 3000 نسخه و حدود 450 صفحه از سوي نشر بامداد كتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها