یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
انتشار جدیدترین کتاب ملاصالحی با عنوان «باستان‌شناسی در صافی جستارهای فلسفی»

«باستان‌شناسی در صافی جستارهای فلسفی» نوشته حکمت‌الله ملاصالحی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شد. در این کتاب از باستان‌شناسی به عنوان یک نظام ارزشی در دوره جدید و نه صرفا یک رشته علمی یاد شده است.

حکمت‌الله ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تازه‌ترین کتاب من «باستان‌شناسی در صافی جستارهای فلسفی» نام دارد که چندی پیش از سوی انتشارات نگارستان اندیشه در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این کتاب شکل تکمیل شده کتاب قبلی من با عنوان «باستان‌شناسی در بوته معرفت شناسی» است.

وی افزود: تلاش من در این کتاب این است که از یک طرف مرزهای باستان‌‌شناسی و فلسفه را تفکیک کرده و ماهیت علم باستان‌شناسی را بازاندیشی کنم و از طرف دیگر توضیح دهم که باستان‌شناسی صرفا یک رشته دانشگاهی نیست بلکه یک نظام ارزشی در دوره جدید است.

ملاصالحی ادامه داد: باستان‌شناسی هم معطوف به اندیشه تاریخی غرب پساقرون‌وسطی است و هم مودی به اندیشه و آگاهی تاریخی، درون سیلابی از تحولات عظیم تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و مرتبط با نظام ارزشی دوره جدید. بر این اساس باستان‌شناسی که در تحولات فکری غرب پس از قرون وسطی متولد شده، هم به صورت یک رشته دانشگاهی مطرح است و هم به صورت یک رویکرد و تحول در اندیشه غربیان.

حکمت‌الله ملاصالحی دارای مدرک دکتری باستان‌‌شناسی و تاریخ از دانشکده فلسفه دانشگاه آتن است و هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی در گروه باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به تدریس و پژوهش اشتغال دارد.

«جلوه‌‌های کهن هنر آیینی»، «زیبایی و هنر از منظر وحیانی اسلام»، «باستان‌شناسی در بوته معرفت‌شناختی»، «انسان، فرهنگ و سنت»، «درآمدی بر معرفت شناسی باستان ‌شناسی»، «باستان‌شناسی دین: با فانوس نظر در جستجوی آیین‌های گمشده» و «جستاری در فرهنگ، پدیده موزه و باستان‌شناسی» نام شماری دیگر از کتاب‌های منتشر شده ملاصالحی است.

«باستان‌ شناسی در صافی جستارهای فلسفی» نوشته حکمت‌الله ملاصالحی با شمارگان هزار نسخه، 334 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات نگارستان اندیشه روانه کتابفروشی‌ها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به نشانی زیر مراجعه کنید:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها