یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
باباچاهی «آدم‌ها در غروب اسم ندارند» را به ناشر سپرد/ عرضه مستند «باور کنید این هم یک شوخی بود»

علی باباچاهی، شاعر، کتاب «آدم‌ها در غروب اسم ندارند» و مستند «باور کنید این هم یک شوخی بود» را در دست انتشار دارد.

علی باباچاهی، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: تازه‌ترین مجموعه شعرم با نام «آدم‌ها در غروب اسم ندارند» در دست انتشارات نگاه است. این مجموعه، شعرهای من و آخرین سروده‌هایم را دربرمی‌گیرد.
 
وی افزود: کتاب «آدم‌ها در غروب اسم ندارند» در مرحله حروفچینی و غلط‌گیری است و پس این مراحل برای دریافت فیپا به کتابخانه ملی سپرده خواهد شد و پس از آن هم به وزارت ارشاد می‌رود. مدیر مؤسسه انتشارات نگاه قول داده است که این کتاب در نمایشگاه کتاب تهران در سال 95 منتشر شود. کتاب «آدم‌ها در غروب اسم ندارند» حدود 140 صفحه است. این کتاب بدون مقدمه و مؤخره چاپ می‌شود و تمام آن شعر است.
 
شاعر مجموعه شعر «عقل عذابم می‌دهد» ادامه داد: کتاب دیگری به همراه یک CD مستند نیز در انتشارات سرزمین اهورایی دارم. در این CD که همراه کتاب است خودم یا دیگران به خواندن شعرها پرداخته‌ایم. این کتاب و CD مستند «باور کنید این هم یک شوخی بود» نام دارد.
 
این شاعر اضافه کرد: CD مستند این پکیج به زندگی من در تهران و بوشهر اشاره دارد و کارگردانی آن را هم محسن موسوی میرکلایی و مهدی خنافره بر عهده داشته‌اند.
 
علی باباچاهی متولد 1321 در کنگان از توابع بوشهر است و از سال 1346 به شعر و شاعری پرداخته و حدود 50 عنوان کتاب شعر، نقد و بررسی و تئوری شعر منتشر کرده است.
 
کتاب «هفتاد گل زرد» به مناسبت هفتاد سالگی او و با عنوان فرعی «علی باباچاهی در وضعیت دیگر» شامل منتخب اشعار، نقد و بررسی کارنامه شاعری باباچاهی است و به کوشش محمد لوطیج به زودی توسط انتشارات سرزمین اهـورایی در قطع رقعی منتشر می‌شود.
 
کتاب‌های «در غارهای پر از نرگس»، «بیا گوش ماهی جمع کنیم» و «به شیوه خودشان عاشق می‌شوند» از باباچاهی منتشر شده است. تازه‌ترین اثر وی با نام «اتاق بر آب راه می‌روم» سال گذشته از سوی انتشارات سرزمین اهورایی به چاپ رسید.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها