یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
انتشار پنج کتاب جدید با موضوع داروهای گیاهی به قلم پژوهشگر ایرانی دانشگاه‌های اسکاندیناوی

سیدمصطفی ایرانمنش، مدیر موسسه فرهنگی تخصصی بین‌المللی «نگارش آیدا» و پژوهشگر بین‌المللی کاربردی دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی از تالیف و انتشار پنج عنوان کتاب جدید در حوزه داروهای گیاهی در سال 95 خبر داد.

دکتر سیدمصطفی ایرانمنش، مدیر موسسه فرهنگی تخصصی بین‌المللی «نگارش آیدا» و پژوهشگر بین‌المللی کاربردی دانشگاه‌های اسکاندیناوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اعلام خبر انتشار چهار کتاب جدید در زمینه داروهای گیاهی در سال 95، درباره اهمیت انتشار کتاب‌هایی در زمینه داروهای گیاهی اظهار کرد: ایران در مقایسه با کشور‌های هند، چین و یونان سرشار از داروهای گیاهی کمیاب است. طی 40 سال مطالعه و تجربه در این زمینه، آثار تجربی خود را در قالب کتاب به رشته تحریر درآوردم. علاوه بر این تاکنون چند عنوان کتاب با موضوعات میوه،‌ بسته‌‌بندی،‌ بازار‌یابی پودر مواد خشک و دم‌نوش‌ها منتشر کرده‌ام.
 
وی درباره منابع اصلی تولید کتاب‌های خود افزود: برای تالیف کتاب‌هایم از معتبر‌ترین مراجع شگرف تاریخ داروهای گیاهی در اعصار مختلف از جمله «قانون» اثر ابن‌سینا، آثار زکریای رازی و شیخ عطار نیشابوری استفاده کرده‌ام. در سال 1377 به‌عنوان رئیس موسسه تحقیقات پسته کشور اشتغال داشتم که نتیجه این تجربه در قالب پنج عنوان کتاب با موضوع مدیریت بهداشت باغات پسته منتشر شده است که انتشار مجموعه این تجربیات موجب شد تا معضل «آفلاتوکسین‌» پسته کشور برای همیشه از بین برود.
 
ایرانمنش ادامه داد: کتاب «خشک کردن مواد غذایی با استفاده از انرژی‌های خورشیدی» با موضوع آثار انرژی‌های نو زیست‌تخریب‌پذیر و تجدید‌پذیر را با همکاری پروفسور عبدالرزاق کعبی‌‌نژادیان، پدر انرژی‌های نو ایران و استاد دانشگاه توکیو  تالیف کردم که نشان افتخار امپراطوری ژاپن از جمله موفقیت‌های این کتاب است. با همکاری پروفسور مرتضی امرونی حسینی، پدر نانو‌ذرات ایران و دارای درجه فوق دکترای شیمی کاربردی نانو از انگلستان نیز کتاب «استفاده از فناوری نانو در ساختمان اتومبیل» را تدوین و منتشر کرده‌ام.    
 
این عضو سازمان بین‌المللی بسته‌بندی جهانی گفت: «مدیریت زمان»،‌ «داروی گیاهی (تولید، فرآوری، بسته‌بندی و بازار‌یابی»، «میوه، سبزی، (تولید، فرآوری،‌ بسته‌بندی و بازار‌یابی)»، «خشک، پودر، دمنوش‌ها»‌، «مرجع استاندارد‌های حلال، ارگانیک و طبیعی» و 40 جلد کتاب مرجع بین‌المللی دانشگاهی در زمینه داروهای گیاهی که در مجموع بیش ازهفت‌ هزار صفحه می‌شود، از جمله آثار منتشر شده در سال 94 است.

مدیر موسسه فرهنگی تخصصی بین‌المللی «نگارش آیدا» با اشاره به دیگر تجربه میدانی پژوهش‌محور با پروفسور مجید دوستانی، دارای درجه علمی phd از دانشگاه دنِت فرانسه اظهار کرد: در نتیجه این همکاری، در حال حاضر کارخانه کود ارگانیک مایع شاهرود ایجاد شده است. این کود برای انجیر، انار، پسته و دیگر میوه‌‌ها در سطح باغ‌ها کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخستین کود مایع ارگانیک و طبیعی از طریق روش بیوتکنولوژی با استفاده از موجودات ذره‌بینی و طبیعی تولید شده است.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها