دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
ویرایش 2011 «کنترل یادگیری حرکتی» ترجمه شد

علی‌حسین ناصری، مترجم کتاب شایسته‌‌تقدیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی از ویرایش 2011 کتاب «کنترل یادگیری حرکتی» خبر داد.

دکتر علی‌حسین ناصری، مترجم کتاب شایسته تقدیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار جدید‌ترین کتابش اظهار کرد: ترجمه ویرایش پنجم کتاب «کنترل یادگیری حرکتی» نوشته مشترک ریچارد ای. اشمیت و تیموتی دی. لی چاپ سال 2011 بعد از حدود 6 ماه به پایان رسیده و انتشارات علم و حرکت چاپ این کتاب را به عهده داشته است.
 
وی افزود: کتاب در 14 فصل و نزدیک به یک‌هزار صفحه تدوین شده که 9 فصل آن به مباحث یادگیری و پنج فصل دیگر به موضوع کنترل اختصاص دارد. کتاب «کنترل یادگیری حرکتی» از معتبر‌ترین کتاب‌های ورزشی در مراکز علمی دنیاست که در دانشگاه‌های داخلی به‌صورت زبان اصلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی تدریس می‌شود.
 
ناصری درباره مباحث کتاب گفت: نخستین فصل کتاب به تحول رشته رفتار حرکتی اشاره دارد. در فصل دوم مواردی مانند روش‌شناختی مطالعه عملکرد و حرکت، طبقه‌بندی مهارت و اندازه‌گیری، ارتباط یادگیری و عملکرد بررسی شده است. سومین فصل کتاب نیز به موضوع پردازش اطلاعات انسان، مراحل پردازش در مغز، شناسایی علامت و انواع حافظه اختصاص دارد.
 
مترجم کتاب «مکانیک ورزشی برای مربیان» ادامه داد: توجه به عملکرد و انواع توجه، کانون‌های توجه و اضطراب و توجه،‌ مشارکت‌‌های حسی و مرکزی حرکتی،‌ مانند سیستم کنترل حلقه بسته،‌ سیستم‌های بینایی، شنوایی، گیرنده‌‌های حسی و عمق نیز موضوعات محوری در فصل‌های چهارم و پنجم کتاب است.
 
وی عنوان کرد: فرآیندهای حلقه‌ باز،‌ مکانیزم‌های کنترل مرکزی، کنترل مرکزی حرکات سریع،‌ برنامه‌‌های حرکتی تعمیم‌یافته و مبادله خطی سرعت و دقت، مبادله زمانی سرعت و دقت و مدل‌های اصلاحی برای مبادله سرعت و دقت نیز از موضوعات فصل‌‌های ششم و هفتم کتاب است. هماهنگی، تفاوت‌ها و قابلیت‌های فردی،‌ مفاهیم یادگیری و روش‌های تحقیقی،‌ تعریف یادگیری، اندازه‌گیری یادگیری و طراحی آزمایشات مربوط به یادگیری، شرایط تمرین، قانون تمرین، انگیزش برای تمرین، فرایند یادگیری، نظریه حلقه سیستم، یادگاری و انتقال نیز دیگر موضوعاتی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌ است.
 
مترجم کتاب شایسته‌تقدیر بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی درباره مفهوم یادگیری افزود: یادگیری به معنای تغییرات نسبتا پایدار در قابلیت اجرای ماهرانه است که از طریق تجربه و تمرین به‌دست می‌آید. یادگیری را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد، بنابراین عملکرد فرد را اندازه‌گیری می‌‌کنیم و به آن نمره می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها