سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
«به کوچه زنبق» علی‌پور از سوی بوتیمار چاپ می‌شود

هرمز علی‌پور، شاعر، مجموعه شعر «به کوچه زنبق» را در دست انتشار دارد.

هرمز علی‌پور، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: مجموعه شعر «به کوچه زنبق» را در مؤسسه انتشاراتی بوتیمار در دست انتشار دارم.
 
وی افزود: این کتاب بنا به وعده‌های ناشرم تا پیش از برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران منتشر می‌شود. پس‌ از این کتاب نیز دو سه مجموعه دیگر دارم که با فاصله‌های زمانی منظم منتشر خواهم کرد.
 
شاعر مجموعه شعر «به حکمت مخروبه» ادامه داد: علاوه بر این چند کتاب دیگر در دست نوشتن دارم. می‌خواهم خاطراتم را بنویسم و آسیب‌شناسی شعر ایران را از نگاه خودم به پایان ببرم. من 50 سال در جریان شعر روز کشور حضور داشته‌ام و به همین دلیل می‌دانم که خاطرات و آسیب‌شناسی‌هایم می‌تواند به شعر امروز کمک کند.
 
این شاعر اضافه کرد: مجموعه شعر «به کوچه زنبق» حاصل تجربه‌های تازه‌ترم و حاصل تنهایی و مرور پنجاه زندگی‌ام در دنیای شعر و شاعری است. در این‌سال‌ها در سکوت و به دور از هیاهو سعی کرده‌ام کار خودم را بکنم و قضاوت با مخاطبان شعرهایم است.
 
هرمز علی‌پور متولد چهارم اسفند 1325 در ایذه و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. فعالیت جدی‌اش در حوزه شعر را از سن 20 سالگی با چاپ شعری در مجله فردوسی آغاز کرده است.
 
از جمله آثار او می‌توان دفترهای شعر «سپیدی جهان»، «کودک و کبوتر»، «نرگس فردا»، «الواح شفاهی»، «اوراق لاجورد»، «علف یونان»، «دفتر شطرنجی»، «لغت عذرا»، «فاخته هیمالیا»، «سب با به» و «به حکمت مخروبه» را نام برد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها