سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
«نقد هرمنوتیکی بر ادبیات غرب» پارسی‌نژاد چاپ می‌شود/ رونمایی از رمانی درباره شهید غنی‌پور

کامران پارسی‌‌نژاد، نویسنده و منتقد، دو کتاب با نام‌های «نقد هرمنوتیکی بر ادبیات‌ داستانی غرب» و «در زندگی حبیب» را زیر چاپ دارد.

کامران پارسی‌نژاد، نویسنده و منتقد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: یک رمان با نام «در زندگی حبیب» و کتاب دیگری با نام «نقد هرمنوتیکی بر ادبیات داستانی غرب» زیر چاپ دارم.
 
وی افزود: «نقد هرمنوتیکی بر ادبیات داستانی غرب» شامل دو بخش است. در بخش اول آثار نویسندگان معاصر غربی که در ایران شناخته‌شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نویسندگانی مانند ریموند کارور، ویرجینیا وولف و پائولو کوئلیو از جمله این نویسندگان هستند. در بخش دوم این کتاب نیز به نقد جریان‌ها و مکتب‌های مدرن پرداخته‌ام. این کتاب تا پایان امسال از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر می‌شود.
 
این داستان‌نویس ادامه داد: «در زندگی حبیب» را نیز زیر چاپ دارم که پنجشنبه همین هفته منتشر می‌شود. جلسه رونمایی این کتاب هم به همراه 11 کتاب دیگر در کنگره سراسری شهدای بسیج برگزار خواهد شد.
 
این منتقد توضیح داد: کتاب «در زندگی حبیب» در آستانه برگزاری جشنواره حبیب غنی‌پور از سوی انتشارات سیمرغ راهی بازار کتاب خواهد شد. این کتاب به زندگی شهید حبیب غنی‌پور می‌پردازد.
 
پارسی‌نژاد اضافه کرد: برخی نویسندگان حرفه‌ای، این کتاب را پیش از چاپ خواندند و نظرشان را با من در میان گذاشتند. اغلب آن‌ها درباره ساختار کتاب صحبت‌هایی کردند و پرسیدند چرا مسجد جوادالائمه در این اثر بیش‌ازحد برجسته شده است. این در حالی است که تمام فعالیت‌های حبیب در همین مسجد شکل گرفت.
 
وی گفت: رمان «در زندگی حبیب» حدود 200 صفحه است. من برای نوشتن این کتاب از با زندگان صحبت کردم. شخصیت‌های این رمان هم غیر از حبیب، همگی دوستان زنده او هستند. نوشتن این رمان حدود یک سال طول کشید. تخیل درباره زندگی شخصیت اول این رمان برایم بسیار دشوار بود چون می‌خواستم توازنی میان آنچه وجود داشته و آنچه می‌خواهم در داستان بنویسم و نظر نویسندگان حرفه‌ای ایجاد کنم.
 
کامران پارسی‌نژاد متولد 1342 نویسنده و منتقد ادبیات داستانی است. از وی تا کنون کتاب‌هایی مانند «نقد و بررسی آثار جمال‌زاده»، «طرح داستان» (پیرامون ساختار عناصر داستان)، «خورشید در آتش»، «داستان معاصر و داستان‌نویسان معاصر» و رمان «شب دنیا»‌ منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها