سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
«توازن ظریف» آلبی با ترجمه رضا شیرمرز منتشر شد

نمایشنامه «توازن ظریف» نوشته ادوارد آلبی، نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی با ترجمه رضا شیرمرز از سوی نشر قطره منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «توازن ظریف» اثر ادوارد آلبی، نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی با ترجمه‌ای از رضا شیرمرز از سوی نشر قطره در دسترس علاقه‌مندان ایرانی آثار این نویسنده قرار گرفت.

این نمایشنامه، درباره زوجی به نام‌های اگنس و توبیاس است که سال‌هاست زندگی زناشویی خوبی را با هم سپری می‌کنند. این دو آخر هفته پذیرای دختر 36 ساله خود، یعنی جولیا هستند که به تازگی برای چهارمین بار طلاق گرفته است. از طرفی هری و ادنا، از دوستان این خانواده نیز، مهمان آنها هستند و در این بین سروکله خواهر دائم‌الخمر اگنس با نام کلر هم پیدا می‌شود. اکنون اگنس و توبیاس باید توازن زندگی خود را حفظ کنند.

«توازن ظریف» برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا در سال 1966 منتشر شد. و در همان سال نیز جایزه پولیتزر را به خود اختصاص داد.

در بخشی از مقدمه مترجم بر این کتاب آمده است: «ادوارد آلبی در نمایشنامه‌هایش پرده از درکی عمیق از پدیداری اجتماعی به نام خانواده برمی‌دارد. خانواده مورد نظر آلبی در نمایشنامه «توازن ظریف» خارج از توازن و تعادل است یا لااقل این‌گونه به نظر می‌رسد. حداقل دو مثلث موجود در این خانواده، رسیدن به توازنی پایدار و گاهی اوقات کوتاه مدت را دشوار ساخته و این تعادل از دست رفته با ورود مهمانان ناخوانده، ادنا و هنری، وضعیت موجود را بسیار پیچیده‌تر می‌کند.»

«چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد؟» با ترجمه سیامک گلشیری، «رویای آمریکایی» با ترجمه رضا کرم رضایی، «داستان باغ وحش» با ترجمه داریوش مودبیان، «سه زن بلند بالا» با ترجمه هوشنگ حسامی، «خرده ریز» با ترجمه حسین فاضل و «مرگ بسی اسمیت» با ترجمه شهرزاد بارفروشی، عنوان‌ دیگر نمایشنامه‌های منتشر شده از آلبی به زبان فارسی است.

نمایشنامه «توازن ظریف» نوشته ادوارد آلبی و ترجمه رضا شیرمرز با شمارگان 500 نسخه، 154 صفحه و بهای 9 هزار تومان از سوی نشر قطره روانه کتابفروشی‌ها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به نشانی زیر مراجعه کنید:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها