یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان همدان افتتاح شد

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان همدان امروز (22 آذرماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان افتتاح شد. در این رویداد فرهنگی 25 هزار عنوان کتاب ویژه کودک و نوجوان عرضه شده است.

فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سال جاری 114 برنامه فرهنگی، هنری و علمی مرتبط با کودکان و نوجوانان ترتیب دیده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان، برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، برپایی جشنواره سراسری تصویرسازی آیات در حوزه قرآن و عترت برای کودک و نوجوان و برگزاری همایش‌های ادبی مرتبط با کودک و نوجوان اشاره کرد.
 
وی با بیان این‌که می‌کوشیم استان را به قطب فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری کودک و نوجوان تبدیل کنیم، ادامه داد: برپایی نمایشگاه سراسری تخصصی کتاب کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به شمار می‌آید که نخستین دوره آن امروز (22 آذرماه) افتتاح شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه، توضیح داد: معتقدیم بهترین دوره آموزش و تربیت نسل آینده، دوران کودکی و نوجوانی است. در همین راستا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان امسال نخستین‌بار نمایشگاه استانی خود را در قالب نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان برگزار کرده است تا به یاری خداوند، بزرگسالانی اخلاقی تر از امروز داشته باشیم.
 
عبادی در پاسخ به این پرسش که «با وجود این، نیازهای حوزه کتاب سایر سنین (بزرگسالان) استان را چگونه برآورد خواهید کرد؟» گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در هفته کتاب سال جاری در تمام شهرستان‌های استان و مرکز استان، نمایشگاه‌های عمومی برگزار کرد. در هرکدام از این نمایشگاه‌ها حدود 10 هزار عنوان کتاب عرضه شده بود.
 
وی با اشاره به نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان همدان گفت: در این نمایشگاه 175 ناشر از سراسر کشور در 190 غرفه به عرضه 25 هزار عنوان کتاب می‌پردازند. کتاب‌های این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این‌که این نمایشگاه در دو نوبت 9 تا 12 و 15 تا 19 به مدت یک هفته میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: در این نمایشگاه دستگاه‌های فرهنگی استان، مؤسسات غیردولتی حوزه فرهنگ و هنر استان و تشکل‌های فرهنگی غیردولتی برنامه‌های جنبی متعددی را برگزار خواهند کرد به‌گونه‌ای که هر روز یک دستگاه به اجرای ویژه‌برنامه‌های مربوط به خود می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها