سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
«فرهنگ توصیفی گرافیک و تصویرسازی» به چاپ می‌رسد

«فرهنگ توصیفی گرافیک و تصویرسازی» تالیف کامران افشار مهاجر در آینده‌ای نزدیک از سوی انتشارات دانشگاه هنر روانه کتابفروشی‌ها می‌شود.

کامران افشار مهاجر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: هم‌اکنون مشغول کار روی «فرهنگ توصیفی گرافیک و تصویرسازی» هستم. تاکنون حدود 800 مدخل آن را آماده کرده‌ام و احتمالا تا 6 ماه دیگر آن را به انتشارات دانشگاه هنر تحویل می‌دهم.

وی افزود: تالیف این کتاب بر حسب ضرورت آکادمیک بود. دانشجویان رشته‌های مرتبط در این کتاب دنبال هر واژه و مفهومی بگردند، شرح آن را پیدا خواهند کرد. متاسفانه امروز بسیاری از دانش‌ها اینترنتی شده است. هرچند که ممکن است برای هر واژه‌ای یا مفهومی تعریفی در فضای مجازی پیدا شود، اما بسیاری از این تعاریف یا ناقص است یا غلط و بی‌اعتبار. بنابراین جای خالی «فرهنگ توصیفی گرافیک و تصویرسازی» به شدت حس می‌شد.

افشار مهاجر ادامه داد: آخرین کتاب من «عملکرد گرافیک در کتاب‌های درسی دانشگاهی» بود که در سال 1392 از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منتشر شد. همچنین چاپ سیزدهم کتاب‌ «گرافیک مطبوعاتی» و چاپ پنجم کتاب «گرافیک تبلیغات چاپی در رسانه‌ها» نیز چندی پیش از سوی انتشارات سمت روانه کتابفروشی‌ها شد.

درباره افشار مهاجر
کامران افشار مهاجر دارای مدرک دکتری پژوهش هنر است و هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی و رییس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران به تدریس و فعالیت پژوهشی اشتغال دارد.

«گرافیک تبلیغات چاپی در رسانه‌ها»، «گرافیک مطبوعاتی»، «گرافیک در صنعت نشر»، «عملکرد گرافیک در کتاب‌های درسی دانشگاهی» و «هنرمند ایرانی و مدرنیسم» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده افشار مهاجر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها