دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
نرم‌افزار جدید «پاتوق کتاب» از راه رسید/ پاتوق کتاب، کتابخوان دانشگاهیان است

سجاد حاجوی،‌ مدیر پروژه «پاتوق کتاب» با اشاره به تولید یک نرم‌افزار جدید از سوی این مجموعه گفت: کاربر با این نرم‌افزار می‌تواند در متن کتاب به جستجوی فارسی،‌ علامت‌گذاری و یادداشت‌نویسی اقدام کند.

مهندس سجاد حاجوی،‌ مدیر پروژه «پاتوق کتاب» در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جدیدترین برنامه‌های این مجموعه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بعد از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جذب ناشر و مخاطب دانشگاهی در اولویت‌ نخست مجموعه «پاتوق کتاب» قرار گرفت. نشر معارف نزدیک به 40 عنوان از کتاب‌های حوزه معارف دانشگاهی را منتشر می‌کند.
 
وی افزود: نرم‌افزار جدید «پاتوق کتاب» هر نوع نسخه pdf را پشتیبانی می‌‌کند. از جمله قابلیت‌‌های این نرم‌‌افزار امکان علامت‌گذاری،‌ جستجوی فارسی و حتی یادداشت‌نویسی در متن است؛ این در حالی است که نرم‌افزار‌های مشابه که نسخه‌های pdf و epub را پشتیبانی می‌کنند، چنین امکاناتی را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند. نسخه‌‌های pdf پاتوق کتاب با نسخه‌های چاپی هیچ‌گونه تفاوتی ندارند.  

حاجوی با اشاره به تبلیغات نرم‌افزار جدید «پاتوق کتاب» ادامه داد: برای اطلا‌ع‌رسانی با دانشگاه‌‌ها و مدرسان کتاب‌های معارف مذاکراتی صورت گرفته است. طراحی پوستر‌های تبلیغاتی نیز در برنامه قرار دارد که بعد از ایام سوگواری محرم توزیع آن‌ها نیز آغاز می‌شود.
 
این فعال حوزه نشر الکترونیک گفت: نرم‌افزار‌های کتابخوان در کاهش هزینه‌های دانشجویی بسیار مؤثرند؛ با توجه به قیمت بالای کتاب و کپی صفحات کتاب یا استفاده از منابع دانشجویان سال‌های قبل و استفاده دانشجویان از دستگاه‌هایی مانند تبلت و تلفن همراه، کتاب الکترونیکی می‌تواند منبعی همیشه همراه برای دانشجویان است. کتاب‌‌های پاتوق یک‌دهم قیمت تمام‌شده چاپی است. به‌عنوان‌ مثال اگر قیمت کتاب چاپی 10 هزار تومان باشد، بعد از الکترونیکی شدن به قیمت هزار تومان عرضه می‌شود. «پاتوق کتاب، کتاب‌خوان دانشگاهیان است» شعار مجموعه پاتوق کتاب برای تقویت جایگاه نشر الکترونیک در جامعه دانشگاهی است.
       
مدیر پروژه «پاتوق کتاب» با اشاره به سختی کار ناشران الکترونیک در جلب اطمینان ناشران چاپی افزود: جلب اعتماد ناشران چاپی برای فعالیت بیشتر در حوزه الکترونیک چندان آسان نیست. سختی این‌کار درباره ناشران دانشگاهی بیشتر است. ناشران دانشگاهی به دلیل مخاطبان خود و ترس از ضعف در حوزه امنیت محتوا، چندان تمایلی برای حضور در این عرصه از خود نشان نمی‌دهند، بنابراین یکی از برنامه‌های اصلی ما در مجموعه «پاتوق کتاب» جلب اعتماد این دسته از ناشران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها