چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
«پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا» خواندنی شد

مجموعه ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در «پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا» گردآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا» مجموعه ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی را دربرگرفته است. به‌گونه‌ای که هر فرد یا نهادی که مایل باشد می‌تواند با این طرح‌ها و نکات کلیدی هر کدام، همچنان با در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی و مخاطبانش، از این ایده‌ها استفاده کند.
 
این اثر پیشنهادها و طرح‌های اجرا شده یا پیش‌بینی شد‌ه‌ای است که به‌ویژه از دل جشنواره روستاهای دوستدار کتاب استخراج شده است، اما دو رویداد فرهنگی مهم سال 1393 یعنی پایتخت کتاب ایران و نخستین همایش تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده ترویج کتابخوانیرا نیز مدنظر قرار داده است.
 
آلاچیق کتاب، انجمن کتابداران روستایی، ایستگاه کتاب، با من بخوان، طاقچه کتاب، تبدیل فضاهای تاریخی میراث فرهنگی به کتابخانه، جشنواره قصه‌ها و متل‌های روستا، جشنواره کتاب‌های خانگی و سفیران کوچک دانایی، از جمله طرح‌های ترویج کتابخوانی به شمار می‌آیند که در این اثر به تشریح آنها پرداخته شده است.
 
از دیگر ایده‌های ترویج کتابخوانی این اثر می‌توان به خانه به خانه، خانه فرهنگ دیجیتال روستایی، خبرنگار کتاب، دهکده کتاب، راهپیمایی خانوادگی و اهدای کتاب به شرکت‌کنندگان، روخوانی (تفکر و تمرکز)، زنان و کتاب، شورای بانوان، سبد خواندن خانواده‌ها، قفسه کتاب، کاروان کتاب، کتاب کشاورزی، کتابخانه عمومی سواره روستای ناچیت، کتابخانه سیار روستایی، کتابخانه سیار عشایر، کتابخانه فاطمه‌ها، کتابخانه میوه‌ای، کتاب‌ها و نکته‌ها، کتابخانه رمین، کهک روستای دوستدار کتاب، کیسه کتاب، لحظاتی با کتاب، وقف کتاب و مروج کتاب اشاره کرد.
 
بخش دیگر این کتاب به پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در شهر که قابل اجرا در روستا نیز هستند، اختصاص دارد؛ عناوین برخی از این طرح‌ها عبارتند از اولین مهمانی، باشگاه کتاب، برای کودکان کتاب بخوانیم، خانه قصه‌های شاد، کودکان کارشناس خواندن، مشاوره تلفنی کتاب و چهارشنبه‌های ویرایی.
 
نخستین چاپ کتاب «پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا» اثر دبیرخانه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، با شمارگان 300 نسخه، در 80 صفحه، از سوی شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر منتشر شده است.





 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها