سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
«وقتی سروها برگ می‌ریزند» و «رقص کاج‌ها» در ویترین کتابفروشی‌ها نشستند

انتشارات هیلا به تازگی دو رمان «وقتی سروها برگ می‌ریزند» نوشته فهیم عطار و «رقص کاج‌ها» نوشته علی حلاجی را روانه بازار کتاب کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «وقتی سروها برگ می‌ریزند» نوشته فهیم عطار به عنوان چهل و سومین کتاب انتشارات هیلا، در پنج فصل با عناوین «بهار»، «تابستان»، «پاییز»، «زمستان» و «بی فصلی» منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات قرار گرفت.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
آهسته و انگار بخواهد راز را برملا کند، گفت: «البته من خیالپردازی هم می‌کنم. می‌رم تو رؤیا و از رویاهام لذت می‌برم. می‌دونی چیه؟ شاید واسه همینه که هیچ وقت تو زندگیم کسی رو راه ندادم. می‌ترسم همه چیز مطابق نقشه و رویاهام پیش نره. اون وقته که حسابی می‌خوره تو ذوقم.»

«پس چرا پشت پیانو می‌شینی؟ چرا نمی‌ذاری فقط رویای سمفونی پنج بتهوون توی سرت پرواز کنه؟»

خندید و گفت: «به خاطر فرق بزرگی که بین آدم و پیانو هست. پیانو رو راحت می‌تونی بشناسی و مطمئنی که هیچ کار پیش بینی ناپذیری ازش سر نمی‌زنه. اگر هزار بار نت «می» رو بزنی، باز هم نُت «می» رو می‌زنه برات. فقط کافیه کوکش کنی.  ولی آدم‌ها این‌طور نیستن. پیش‌بینی ناپذیرن و خیلی راحت می‌تونن همه رویاهات رو به یه کابوس تلخ تبدیل کنن.»

«وقتی سروها برگ می‌ریزند» نوشته فیم عطار در 464 صفحه، شمارگان 990 نسخه و با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات هیلا منتشر شده است.

همچنین چهل و یکمین کتاب انتشارات هیلا با عنوان «رقص کاج‌ها» نوشته علی حلاجی نیز که رمانی کوتاه و گزارش گونه در ۳۰ بخش کوتاه است، راهی بازار کتاب شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده:
من عادتی دارم که مثل گربه‌ها از خواب بیدار می‌شوم و این یک جور دستور قدیمی چینی است. آن وقت‌ها هم همینطور بودم. اول چشم چپم را باز می‌کردم و به عکس گاری کوپر که روی دیوار کنار تختم چسبانده بودم نگاهی می‌انداختم و خیالم راحت می‌شد که او تک و تنها مواظب همه ماست...

آن دفعه هم اول چشم چپم را باز کردمو وقتی که دیدم گاری کوپر هنوز تنهاست و ساعت کلیسا مثل همیشه کمی مانده به دوازده را نشان می‌دهد، دلم آرام گرفت. همیشه کمی وقت هست. وقتی چشم راستم را باز کردم، دیدم هم اتاقی‌ام زُل زده به من و هیچ شوخی هم ندارد. سریع به سمت گاری کوپر برگشتم  و در دلم گفتم: «چه بدشانسی‌ای! یا گاری کوپر خودت مواظبم باش.»

هم‌اتاقی‌ام خیلی آرام و شمرده گفت: «می‌شه وقتی شلوار منو می‌پوشی، لااقل یه یادداشت برام بذاری و بگی شلوارتو کجا گذاشتی؟»

«رقص کاج‌ها» نوشته علی حلاجی در 128 صفحه، شمارگان 770 جلد و با قیمت 7 هزار تومان از سوی انتشارات هیلا راهی بازار کتاب شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها