شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
نخستین جلد «اطلاعیه‌های ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی» منتشر می‌شود/ زندگینامه تازه‌ای از فرمانده پیشین هوانیروز

نخستین جلد از مجموعه «اطلاعیه‌های ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی» در دست انتشار است. این کتاب اطلاعیه‌هایی را از روز‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی در بردارد.

امیر سرتیپ دوم، علی محمد گودرزی، مدیر انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: نخستین جلد از مجموعه چند جلدی کتاب «اطلاعیه‌های ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی» از سوی این نهاد منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که اطلاعیه‌های آمده در این جلد از تاریخ 26 شهریور سال 1359 را شامل می‌شود، عنوان کرد: درست است که جنگ تحمیلی به طور رسمی از تاریخ 31 شهریور سال 1359 آغاز شد اما نخستین اطلاعیه‌های ارتش از این تاریخ و برای مواردی چون ایجاد خرابکاری در نقاط مرزی و انفجار لوله‌های انتقال نفت صادر شده بود و نشان می‌داد دشمن تحرکاتی برای حمله به کشورمان دارد.

مدیر انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: مرکز اسناد ارتش، به کوشش علی مطمئنیان رئیس این مرکز، از پایان جنگ تحمیلی این اطلاعیه‌ها را مدون کرد و در این مجموعه اطلاعیه‌هایی درج می‌شوند که در زمان جنگ برای واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری پارس یا همان جمهوری اسلامی(ایرنا) ارسال می‌شدند.

امیرسرتیپ گودرزی با بیان این‌که به دلیل حجم زیاد این اطلاعیه‌ها، هنوز تعداد مجلداتی که در قالب کتاب چاپ می‌شوند، مشخص نشده است، گفت: نخستین جلد از این مجموعه چند جلدی، «اطلاعیه‌های ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی» است که در 500 صفحه و از سوی انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منتشر می‌شود.

وی از در دست ویرایش بودن مجموعه کتاب‌های «نقش ارتش در دفاع مقدس» خبر داد و گفت: حتی فایل نوشتاری این اثر موجود نیست و اکنون در حال تهیه است. این کتاب‌ها حدود 18 سال پیش منتشر و با استقبال مواجه شده بودند. اکنون نویسندگان این اثر در حال بازنگری و ویرایش تازه بر آن هستند تا با قلم روان‌تری منتشر شود.

مدیر انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: همچنین، کتابی از شهید ولی‌الله فلاحی فرمانده شهید نیروی زمینی ارتش، به قلم محمد‌رضا بیرنگ و کتاب تازه‌ای درباره زندگینامه و خاطرات دفاع مقدس اميرسرتيپ دوم خلبان محمد انصاری از فرماندهان هوانیروز در دفاع مقدس به قلم احمد حسن‌زاده در دست تالیف داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها