دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
ابوالقاسم یاحسینی «ذکر حمید» را نوشت

سید قاسم یاحسینی کتابی به نام «ذکر حمید» را درباره مرحوم حمید دادگسترنیا، از رزمندگان دوران دفاع مقدس نوشته است.

سید ابوالقاسم یاحسینی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتابی به نام «ذکر حمید» نوشته‌ام که به یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به نام مرحوم حمید دادگسترنیا می‌پردازد.

وی درباره اهمیت پرداختن به زندگی این رزمنده توضیح داد: دادگسترنیا، از بنیانگذاران «موسسه آموزشی میزان» است و هدفش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان براساس نگرش شیعی فرهنگ ایرانی با تأکید بر رشد همه جانبه و جامع آن‌ها در زمینه‌های دینی، علمی، مهارتی و اجتماعی و سیاسی است.

یاحسینی با بیان این‌که من فقط یک بار به صورت اتفاقی توانستم با این رزمنده دیدار داشته باشم، درباره شیوه گردآوری مطالب این کتاب گفت: دادگسترنیا بر اثر تصادف، جان خود را از دست داد و من کوشیدم در گفت‌وگو با 30 تن از خانواده و دوستان وی، زندگی این رزمنده را از زمان تولد تا ساعتی پیش از درگذشت روایت کنم.

این پژوهشگر حوزه تاریخ و دفاع مقدس اثر یاد شده را تجربه تازه‌ای در نگارش آثار حوزه تاریخ شفاهی دانست و اظهار کرد: کتاب «ذکر حمید» در 6 فصل دوران کودکی، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدرسه میزان، سجایای اخلاقی و فصلی با نام آخرین روز تدوین شده است. کتاب «ذکر حمید» را انتشارات «فهم» منتشر می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها