یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
حضور «غول‌های رسانه‌ای» در ویترین کتابفروشی‌ها

کتاب «غول‌های رسانه‌ای» اثر مشترک فتاح حاتمی، مجتبی ترک‌پریدری و مریم سرود از سوی انتشارات آرمان‌زنوز منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  کتاب «غول‌های رسانه‌ای» نوشته مشترک فتاح حاتمی، مجتبی ترک پریدری و مریم سرود، از سوی انتشارات آرمان زنوز با شمارگان تنها 100 نسخه منتشر شد.
 
 مولفان کتاب را در چهار فصل تنظیم کرده‌اند. عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از «غول‌های مطبوعات»، «مختصری درباره خبرگزاری‌‌های جهان»، «ارتباط بین‌الملل (ماهواره)» و «خلاصه وسائل ارتباط جمعی (امپراتوری امریکا)».
 
مخاطبان با مطالعه این اثر با ریشه‌های پیدایش مطبوعات نوین، شیوه توزیع مطبوعات، تاریخچه روزنامه‌نگاری در امریکا، تاریخچه روزنامه‌نگاری در انگلستان، تاریخچه مطبوعات فرانسه، تاریخچه مطبوعات شوروی، تاریخچه روزنامه‌نگاری در ژاپن و تاریخچه مطبوعات مصر آشنا می‌شوند.
 
از دیگر مطالب عرضه شده در این اثر می‌توان به تاریخچه پیدایش ماهواره و سیر تکاملی آن، اهمیت ماهواره‌ها در دنیای امروز، کاربرد سیستم‌های ماهواره‌ای از نظر سطح پوشش، مزایای ماهواره‌های ارتباطی به سایر انواع ابزارهای ارتباطی، موانع موجود در سر راه گسترش تکنولوژی ماهواره‌ای، چشم‌انداز تکنولوژی ماهواره‌ای و وضعیت ماهواره‌های پخش مستقیم در ایران و تلقی آن به عنوان یک فرصت یا تهدید اشاره کرد.
 
نگاهی به ربع قرن گذشته، ارتباطات برای اداره بحران، کاربردهای الکترونیک برای مقابله با انقلاب، جهان در حال توسعه در محاصره الکترونیکی و به سوی نوسازی ارتباطات جمعی: اجتماعی تکنولوژی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر محسوب می‌شوند.

مجتبی پریدری، یکی از مؤلفان این کتاب در مقدمه خود نوشته است: «اگر عصر حاضر، قرن ارتباطات نام گرفته، دلیل آن چیزی جز تاثیر اطلاعات بر فرهنگ و اجتماع نبوده است. این مهم بدان معناست که زندگی روزمره جز با همراهی مستمر دانش و اطلاعات روز میسر نیست و اگر دانش‌اندوزی یک هدف والا و مقدس برای بشر بوده و است، طی مدارج علمی می‌تواند یکی از راه‌های آن دستیابی به این خواسته فطری بشر باشد، چرا که تخصصی شدن علوم و طبقه‌بندی روشن و مشخص آن، انگیزه و رغبت به دانش‌جویی را افزایش می‌دهد.
 
بزرگ‌ترین بیم بشر، بیم از تغییر است. مردم از افکار جدید، محیط جدید و روش جدید می‌ترسند، غافل از آن‌که اساس زندگی تغییر و تحول است و زندگی بدون آن، قابل دوام نیست؛ تنها راه زندگی بهتر و طولانی‌تر، آمادگی برای قبول تغییر و عملی کردن تحول‌های بزرگ است. بنابراین، انسان‌ها باید بدانند دگرگونی‌ مثل مرگ، اجتناب‌ناپذیر است و زندگی پدیده‌ای ایستا نیست.»
 
نخستین چاپ کتاب «غول‌های رسانه‌ای» اثر مشترک فتاح حاتمی، مجتبی ترک‌پریدری و مریم سرود، با شمارگان 100 نسخه، در 137 صفحه، به بهای 150 هزار ریال از سوی انتشارات آرمان‌زنوز راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها