سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
معرفی نرم افزاركلیات سعدی ویژه تلفن همراه

نرم افزار «کلیات سعدی-نسخه ویژه تلفن همراه» از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، به منظور ارائه متن کلیات سعدی مشتمل بر گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و ... تولید عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی همسو با تولیدات نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای و چند رسانه‌ای، اقدام به تولید و عرضه نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه نیز نموده و تا کنون برنامه‌های موبایلی ارزنده‌ای را در معرض استفاده کابران و علاقه‌مندان قرار داده است. یکی از این تولیدات، «کلیات سعدی ـ نسخه ویژه تلفن همراه» است که محتوا و قابلیت‌های مفیدی را دربرگرفته و در پی درخواست‌های مکرر کاربران و نیز پاسداشت خدمات و آثار شاعر نام‌آشنای ایرانی، سعدی ‌شیرازی ارائه شده است.

نرم افزار کلیات سعدی به منظور ارائه متن کلیات سعدی مشتمل بر گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید، رسایل و شرح کتاب گلستان تولید و عرضه شده است.
صوت کتاب گلستان و بوستان با صدای استاد آقای غلام علی (امير) نوری، بر اساس نسخه­ ی تصحيح شده­ ی محمد علی فروغی قرائت شده است.

"ارائه متن کامل کلیات برنامه در 9 بخش اصلی گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید، رسائل، جستجو، نگارخانه، نشانه­ها و درباره سعدی همراه با صوت استاد نوری"، " ارائه فهرست سه سطحی کتاب گلستان و بوستان" و" امکان استفاده از پاورقی" از قابلیت‌های این برنامه موبایلی است.
امکان «جستجو در اشعار یا متون» به صورت ساده و ترکیبی، یعنی با عملگرهای «و» و «یا»، از طريق صفحه‌کليد موجود در صفحه جستجو و نیز از طريق صفحه‌کليد گوشی، از دیگر توانمندی‌های این نرم‌افزار است که علاقه‌مندان را نسبت به جستجوی واژه یا عبارت مورد نظر توانا می‌سازد.

نمایش فهرست عناوین اشعار یا متونی که شامل کلمات جستجو‌ شده است و نیز نمایش متن کامل متون یا اشعار یافت‌شده در جستجو با امکان بازگشت به نتایج جستجو، از دیگر رهاوردهای قابلیت جستجو است.

شاید به هنگام مطالعه متن یا شعر بخواهید نشانه یا علامتی را در متن یا شعر دلخواه خود درج کنید تا در فرصت بعدی راحت‌تر آن را بیابید. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا شعر یا متن مورد نظر خویش را به فهرست نشانه‌ ها انتقال دهد و آن را مدیریت کند؛ به عبارت دیگر، کاربر در این قسمت می‌تواند از امکان نمایش فهرست نشانه‌ ها یا حذف یک عنوان از فهرست نشانه‌ ها استفاده کند.

یکی از قابلیت‌های ویژه نرم‌افزارهای موبایلی ارسال متن یا شعر دلخواه به صورت پیام کوتاه برای دوستان و آشنایان است. برنامه کلیات سعدی نیز این امکان را به شما می‌دهد تا پس از انتخاب یک متن یا شعر از بخش‌های مختلف کلیات سعدی، وارد فهرست مخاطبان گوشی خود شوید و آن را در قالب پیام کوتاه برای دیگران ارسال کنید.

گفتنی است که این اين نرم‌افزار روی تمامی گوشی‌های برنامه‌پذیر که از سيستم عامل سیمبین نگارش‌های: 2، 3 و 5 استفاده می‌کنند ، قابل اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها