سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کتاب سایبان خودساخته عرفان‌های مدرن منتشر شد

کتاب «سایبان خودساخته عرفان‌های مدرن ب(تحلیل انسان کامل در عرفان اوشو و کوئلیو) از سوی پژوهشکده باقرالعلوم به بازار چاپ و نشر عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، کتاب «سایبان خودساخته عرفان‌های مدرن» که به قلم محمد اسماعیل عبداللهی و با مقدمه حجت‌الاسلام احمد عابدی به رشته تحریر درآمده است ضمن تحلیل انسان کامل در عرفان اوشو و کوئلیو به بررسی و تطبیق آن با عرفان قرآنی و روایی پرداخته شده است.

اهمیت این اثر در آن است که مباحثی در خور توجه و سودمند در ارتباط با مهم‌ترین محورها و شبهات معنویت‌های دنیوی به همراه جواب‌های اقناعی و بدیع ارائه شده است.

در مقدمه این اثر سخنی از پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تدوین شده و آمده است: بی‌تردید یکی از دغدغه‌های آدمی در طول تاریخ اندیشه او، شناخت حقیقت انسان، مراتب وجودی او  و راه‌های رسیدن به کمال و سعادت است. اما از سویی انسان امروزین گرچه در علوم مختلف گام‌های بلندی برداشته است، از سوی دیگر جهان مدرن با مشکلاتی که فراروی انسان نهاده، بستر مناسبی برای غفلت انسان از خویشتن راستین خود فراهم ساخته است. دنیای جدید پاسخ‌های جدید به نیازهای کهنه انسان یافته است که بسیاری از آن نیازها، نیاز معنوی و عرفانی است آشفتگی این پاسخ‌ها در ایجاد نگرش و رویکردهای معنوی و عرفانی سبب شده است آسیب‌هایی در انتخاب صحیح انسان در چگونگی معنی بخشی به زندگی و سلوک معنوی و عرفانی به‌وجود بیاورد.

کتاب «سایبان خودساخته عرفان‌های مدرن» در جشنواره علامه حلی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

علاقه‌مندان به تهیه این اثر می‌توانند به انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم واقع در بلوار نیایش قم مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها