یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
«انقلاب اسلامی، بزرگترین چالش آمریکا» منتشر می‌شود

کتاب «انقلاب اسلامی، بزرگترین چالش آمریکا» از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، کتاب «انقلاب اسلامی، بزرگترین چالش آمریکا» نوشته دکتر ظفر بنگاش، رییس مؤسسه اندیشه اسلامی کانادا با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می­ شود.
 
کتاب حاضر، از مقدمه مترجم و پنج مقاله و گفت‌وگوی دکتر مظفر اقبال تشکیل شده است. «انقلاب اسلامی؛ بزرگترین چالش آمریکا»، «نظم نوین جهانی با ظهور شرق اسلامی»، «مردم دنیا باید بترسند! (گفتگو)»، «صادرات و واردات انقلاب» (گفتگوی وحید جلیلی با ظفر بنگاش)، «در مسیر تحول جهان؛ نگاهی کوتاه به اندیشه و عمل دکتر کلیم صدیقی» عناوین مقالات و گفتگوهای این کتاب هستند.
 
در بخشی از مقدمه ناشر می خوانیم: «غرب در صدد القای انزوای ایران و مهجوریت «تفکر انقلاب اسلامی» است و بسیاری عناصر و مراکز در داخل کشور نیز مشغول دامن زدن به چنین توهمی‌اند تا انرژی درونی انقلاب برای دگرگون کردن نظام سلطه را تخلیه کنند. در این حال برخی از دلبستگان و هواداران انقلاب اسلامی که از بیرون به این دایره می‌نگرند سخت نگران آن‌اند که ما از توان بالقوه‌مان در جهان غافل شویم و به زنجیره سرسپردگان سرمایه‌داری جهانی بپیوندیم. «ظفر بنگاش» یکی از آنهاست. او در مقالات و گفتارهایش سعی دارد تا جلوه و جبروت ادبیات انقلاب اسلامی را به ما یادآوری کند.
 
دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام سه کتاب «راهبردهای اسلام»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از علامه عبدالهادی الفضلی(ره)، دو کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی و «میراث عظیم و امت خفته» از دکتر مظفر اقبال (رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا) ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهایی از آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری، دکتر کلیم صدیقی، دکتر مظفر اقبال، یوسف الخباز و محمد العاصی منتشر می‌کند.

برای تهیه کتابهای آثار اندیشمندان مسلمان معاصر و دیگر محصولات دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاه‌های پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، پاتوق کتاب قم (تلفن 37735451) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها