شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
زرشناس با «تکنوکراسی» به نمایشگاه کتاب می‌آید

کتاب «تکنوکراسی» اثر شهریار زرشناس که در دو بخش گفت‌وگوها و مقالات تنظیم شده در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، کتاب «تکنوکراسی» نوشته شهریار زرشناس، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.

کتاب «تکنوکراسی» در دو بخش گفت‌وگوها و مقالات تنظیم و تدوین شده و در بخش دوم که یادداشت‌های زرشناس است، مقالاتی با عناوین خطر تکنوکرات‌های انقلابی‏‌نما دوباره احساس می‌شود، طیف‌بندی نئولیبرالیسم، سکولاریسم، تکنوکرات‌ها و مدرنیسم هنری در جنگ نرم، عملکرد نئولیبرالیسم ایرانی در عرصه اقتصاد چرا باید با نئولیبرالیسم مبارزه کرد؟، بررسی رویکرد نئولیبرالی ماهنامه مهرنامه: پیشبرد پروژه جنگ نرم از طریق مطبوعات روشنفکری نئولیبرالیست در ایران، کودتای نئولیبرال‌ها، سکولارها و سرمایه‏‌داری مدرن در ایران با نام فتنه سبز، خاستگاه نظری آشوب‌های بعد از انتخابات و جیغ بورژوازی در کوچه گردآوری شده است.

در بخشی از مقدمه می‌خوانیم: «دوره، دوره تکنوکراسی و تکنوکرات‌ها محدود به سال‌های موسوم «سازندگی» و «کارگزارانی»ها نیست،‌ اصولگرا و اصلاح‌طلب هم نمی‌شناسد، گویا مانند روحی است که می‌تواند در هر کسی وجود داشته باشد. در این کتاب به چیستی تکنوکراسی، تاریخچه آن در غرب، نگاه متفکران غربی به این مفهوم، چگونگی ورود تکنوکراسی به ایران، اثرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاکمیت تکنوکرات‌ها، معیارهای شناخت تکنوکرات‌ها، خطر تکنوکرات‏ها برای ایران اسلامی و حکومت دینی و... پرداخته می‌شود.»

چاپ اول «تکنوکراسی» در بیش از 200 صفحه در قطع رقعی، اوایل سال آینده از سوی دفتر نشر معارف منتشر و در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها