سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
راه‌اندازي پاتوق‌های كتاب در سراسر كشور از سوی نشر معارف

نمايندگي نشر معارف در قم از راه اندازي پاتوق‌هاي كتاب در سراسر كشور خبر داد و گفت: در اين پاتوق‌ها آثار نشر معارف و 40 ناشر ديگر عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، نمايندگي نشر معارف در دهمین نمایشگاه کتاب قم، از راه اندازي پاتوق‌هاي كتاب در سراسر كشور خبر داد و گفت: در اين پاتوق‌ها آثار نشر معارف و 40 ناشر ديگر عرضه مي‌شود.

حجت‌الاسلام محمد حسین اسلامی اظهار کرد: در چند سال اخیر حرکت بزرگ و جهادی به نام راه‌اندازی فروشگاه‌های پاتوق کتاب در هر استان شکل گرفت و در حال حاضر 23 استان کشور از کتاب‌های نشر معارف و کتاب‌های 40 ناشر دیگر در حوزه معارف و انقلاب در این مکان‌ها بهره می‌برند که امیدواریم دفاتر پاتوق در مابقی استان‌ها تا اوایل سال 94 راه‌اندازی می‌شود.

وي با بیان این‌که بعد از مرکز استان‌ها به فکر راه‌اندازی پاتوق کتاب در شهرستان‌ها هستیم بيان كرد: بعد از راه‌اندازی 500 پاتوق کتاب در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در نظر داریم نمایشگاه بین‌المللی در تمام کشورها و به ويژه کشورهای اسلامی راه‌اندازی کنیم.

نمايندگي نشر معارف در قم تعداد کتاب‌های انتشار یافته در نشر معارف را 700 تا 800 عنوان اعلام کرد و افزود: در پاتوق کتاب، علاوه کتاب‌های نشر معارف آثار دیگر ناشران نیز ضمیمه می‌شود تا در هر فروشگاه نزدیک به 6 هزار عنوان کتاب قابل ارائه به مخاطبان باشد.

وي یکی از مشکلات نشر کتاب را توزیع آن دانست و تاکید کرد: بعضی افراد در دورافتاده‌ترین شهرهای کشور قرار دارند و کتاب‌های ما به دست‌شان نمی‌رسد اما با طرح جهادی احداث پاتوق‌های کتاب، کتاب را به دورترین مناطق کشور خواهیم رساند.

اسلامی عنوان كرد: یکی از پرافتخارترین ناشران کشور نشر معارف است که در سال 93 حدود 170عنوان کتاب چاپ اول را رونمایی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها