دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
رونمایی از نسخه آزمایشی وب‌سایت اهل قلم با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد

نسخه آزمایشی وب سایت اهل قلم، امروز (20 بهمن‌ماه) با حضور دکترسیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای اهل قلم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پایگاه اهل قلم سایتی جامع، تخصصی و اختصاصی برای معرفی نویسندگان و مترجمان ایرانی و آثار آنها و مرجعی است که هر نویسنده یا مترجم ایرانی می‌تواند در آن صفحه‌ای ویژه برای خود داشته باشد و علاقه‌مندان او و آثارش از این طریق در جریان آخرین آثار منتشر شده یا در دست تألیف و انتشار او قرار بگیرند. در این پایگاه، امکان برقراری ارتباطات شبکه‌ای و نیز تعامل نویسندگان و مترجمان با مخاطبان آنها فراهم آمده است.
 
همه کسانی که صاحب تألیف یا ترجمه‌اند و دست کم یک کتاب دارند می‌توانند در این پایگاه ثبت‌نام کنند. همچنین در این پایگاه اطلاع‌رسانی، می‌توان رخدادها و وقایع مربوط به حوزه نگارش، ترجمه و نشر کشور را پیگیری کرد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به نشانی  www.ahleghalam.ir مراجعه کنند.

این پایگاه الکترونیکی از بخش‌های زیر تشکیل شده است: 

بخش نویسندگان برگزیده

هر سال، جشنواره‌ها و مسابقات گوناگونی در حوزه کتاب در سطح محلی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که در آنها آثاری به عنوان آثار برگزیده معرفی و از نویسندگان و مترجمان آنها تجلیل و قدردانی می‌شود؛ هدف از این بخش، معرفی نویسندگان و مترجمان برگزیده در مسابقات و جشنواره‌‌های گوناگون حوزه کتاب است.
 
بخش اخبار نویسندگان:
اگر می‌خواهید در جریان آخرین خبرهای مربوط به نویسندگان و مترجمان کشور قرار بگیرد، این بخش را مطالعه کنید.
 
بخش بزرگان:
آسمان آبی کتاب، پُر است از ستاره‌های پُرفروغ و تأثیرگذار در طول سده‌های مختلف تا دوران معاصر؛ در این بخش، می توانید زندگی و آثار بزرگان حوزه نویسندگی و ترجمه را مرور کنید.
 
بخش یادها و یادگارها:
 
در این بخش، آثار و یادگار‌های مرتبط با نویسندگان و مترجمان، در قالب عکس به نمایش گذاشته می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های مربوط به نویسنده یا مترجم مورد علاقه خود و همچنین اماکن معروف و مهم حوزه کتاب را در این بخش ببینند.
 
بخش تقویم نویسندگان:
علاقه‌مندان می‌‌توانند وقایع و رویدادها و مناسبت‌های مربوط به نویسندگان و مترجمان کشور، تاریخ‌های تولد، مرگ و تاریخ وقایع و رویدادهای حوزه نشر را در بخش تقویم نویسندگان پیگیری کنند.

 ‌وبلاگ سایت اهل قلم:
در این بخش، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبلاگ سایت اهل قلم در جریان خبرهای مربوط به پایگاه اهل قلم قرار بگیرند و تغییر و تحولات این پایگاه اطلاع‌رسانی را پیگیری کنند.
 
مراسم رونمایی از نسخه آزمایشی وب سایت اهل قلم، ساعت 12 امروز (20 بهمن‌ماه)  در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط