یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
نمایشگاه «باورنگاران» مولف محور و به دور از نگاه سیاسی برپا می‌شود/ رایزنی با ناشران برای ارائه مجموعه کتاب‌های نویسندگان

مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی از برپایی نمایشگاه کتاب «باورنگاران» به مناسبت گذشت پنجاه سال از آغاز قیام امام خمینی(ره) در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با اعلام نتیجه نظرسنجی و نهایی شدن 50 مولف منتخب، در حال رایزنی با ناشران برای ارائه مجموعه آثار این مولفان هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)
حسین شکیب مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی درباره مهم‌ترین طرح در دست این مرکز اظهار کرد: به مناسبت گذشت پنجاه سال از آغاز قیام امام خمینی(ره) آثار مختلف پنجاه نفر از نویسندگان معاصر انقلاب اسلامی را به انتخاب مردم عرضه خواهد کرد.

شکیب افزود: مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) با ارائه در طرحی نو، به برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب «باورنگاران» کرده، که البته پیش از برگزاری این نمایشگاه، طی یک نظرسنجی به انتخاب پنجاه نفر از نویسندگان برجسته معاصر از نگاه عموم اقدام کرده است.

مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر درباره ویژگی‌های متفاوت این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه کتاب «باورنگاران»  با دو رویکرد متفاوت طرح‌ریزی و برگزار خواهد شد؛ در وهله اول مولف ‌محور است؛ به این ترتیب که به مناسبت گذشت پنجاه سال از آغاز قیام امام خمینی(ره) آثار مختلف پنجاه نفر از نویسندگان معاصر انقلاب اسلامی را به انتخاب مردم عرضه خواهد شد. نویسندگانی که با مجموعه تالیفات خود اثر قابل ملاحظه‌ای در جریان فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

شکیب ادامه داد: همچنین رویکر دوم ما در برگزار این نمایشگاه، دور بودن از نگاه سیاسی در انتخاب مولفان و ارائه آثار ایشان است. به نحوی که 50 نویسنده منتخب از طریق یک نظرسنجی عمومی و آزاد انتخاب شده‌اند که در حال رایزنی با ناشران برای جمع‌آوری و ارائه تمامی آثار این نویسندگان هستیم و تا کنون جلسات موثری با ناشران داشته‌ایم.

اسامی 50 مولف منتخب به شرح زیر ارائه می‌شود:

روح الله  موسوی خمینی
سیدعلی خامنه ای
سید محمد  حسینی بهشتی
جلال آل احمد
سید مرتضی آوینی
رضا امیر خانی
مهدی بازرگان
محمدجواد باهنر
حمید پارسانیا
سید محمد  پاک نژاد
 علیرضا  پناهیان
مجتبی  تهرانی
محمد تقی  جعفری
رسول جعفریان
عبدالله جوادی آملی
محمد جواد  حاج علی اکبری
فخرالدین  حجازی
محمدجواد حجتی کرمانی
غلامعلی حدادعادل
حسن حسن زاده آملی
 سید محمد حسین حسینی تهرانی
محمدرضا  حکیمی
محمود  حکیمی
سیدهادی  خسرو شاهی
حسن رحیم پور ازغدی
سیدهاشم رسولی محلاتی
جلال رفیع
جعفر سبحانی
محمدرضا سرشار
سیدمهدی شجاعی
علی  شریعتی
علی اکبر صادقی رشاد
امام موسی صدر
سید محمدباقر صدر
علی صفايي حائري
سید محمود  طالقانی
سید محمد حسین  طباطبایی
جلال الدین فارسی
محسن قرائتی
جواد  محدثی
محمد محمدی ری شهری
محمدتقی مصباح یزدی
مرتضی مطهری
ناصر مکارم شیرازی
حسینعلی منتظری
علی موسوی گرما رودی
یوسفعلی میر شکاک
علی اکبر هاشمی رفسنجانی
سیدعبدالکریم  هاشمی نژاد
شهید سید عبدالحسین دستغیب

مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۱ در محل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به بهره‌برداری رسید. این مجموعه با هدف حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی از نسل مبعوث به نسل وارث ساخته شده است.

در این مجموعه که با همت انقلابی مرحوم حاج احمد قدیریان و شهرداری تهران ساخته شد و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اداره می‌شود، تاریخ انقلاب اسلامی و سیره شهدای آن به ویژه شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به عنوان الگوهای موفق و کارآمد تبیین می‌شود.

 این نمایشگاه در ایام دهه فجر هر روز از ساعت ۸ تا۲۰ در یادمان شهدای هفتم تیر (مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی) «سرچشمه»  برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۵۰۲۴۰۰۰ تماس حاصل بگیرید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها