پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
اشکوری: به جای پیامک زدن آثار ناتالی گینزبورگ را بخوانید

کاظم سادات اشکوری گفت: با وضع موجود نمی‌توان به جوانان پیشنهاد کرد کتاب بخوانند. گویی کتاب‌خوانی سنتی است که دیگر کهنه شده است. شاید به جای مطالعه کتاب باید به جوان‌ها گفت آخر هفته 200 پیامک در وایبر و تانگو و واتس‌آپ بزنید و کمتر مطالعه کنید! یا در فیس بوک باشید و سر و گوش آب بدهید! با این‌حال برای مطالعه آخر هفته آثار ناتالی گیننزبورگ را با ترجمه محسن ابراهیم به خوانندگان پیشنهاد می‌کنم.

این شاعر و مترجم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: با وجود چهار و نیم میلیون دانشجو و این همه استاد دانشگاه و معلم و کارمند تحصیل کرده تیراژ کتاب امروز به 500 نسخه رسیده است که این فاجعه محسوب می‌شود.
 
وی افزود: برای مطالعه آخر هفته نمی‌توان کتابی به جوان‌ها پیشنهاد کرد اما اگر قرار است آنها کتابی را دست بگیرند و ورق بزنند و بخوانند کتاب «فضیلت‌های ناچیز» ناتالی گینزبورگ را با ترجمه زنده‌یاد محسن ابراهیم به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم.
 


این شاعر ادامه داد: کتاب فضیلت‌های ناچیز کتاب تازه‌ای نیست. در ضمن نه رمان است و نه مجموعه داستان اما کتاب جالبی است و نوشته‌هایی است درباره زندگی و مسایل پیرامون آن. در واقع این نوشته‌ها نوعی تأمل در زندگی و مسایل انسانی است.
 
کتاب «فضیلت‌های ناچیز» از سوی نشر هرمس منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها