شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
جلیسه: تلاش خانه کتاب تبیین نقد معیار و استاندارد است

سرپرست مؤسسه خانه کتاب در نشست خبری یازدهمین جشنواره نقد کتاب با بیان اینکه مؤسسه خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک هدف مشخص می‌کوشند نقد درست را در جامعه ترویج دهند، از انتشار فصلنامه‌های نقد کتاب در موضوعات پانزده‌گانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجید غلامی‌جلیسه سرپرست مؤسسه خانه کتاب در نشست خبری یازدهمین جشنواره نقد کتاب که شنبه (13 دی‌ماه) در سرای اهل قلم برگزار شد، اظهار داشت: ما در دوره جدید فعالیت‌های مؤسسه خانه کتاب به‌صورت کاملا جدی و برنامه‌ریزی‌ شده، می‌کوشیم تا نقد درست و منصفانه در جامعه رواج یابد که خوشبختانه در این راستا کارهای خوبی نیز آغاز شده است که از آن میان می‌توان به راه‌اندازی مرکز نقد در این مؤسسه اشاره کرد؛ تاکنون حدود 30 نشست تخصصی با موضوع نقد در این مرکز برگزار شده است.
 
سرپرست مؤسسه خانه کتاب تأکید کرد: مؤسسه خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک هدف مشخص می‌کوشند نقد درست را در جامعه ترویج دهند.
 
وی با اشاره به مقوله کتابسازی افزود: البته مقوله شوم کتابسازی چیزی نیست که یک شبه به وجود آمده باشد که بخواهیم آن را در یک برنامه‌ریزی یک ساله از میان برداریم، بلکه نیاز به زمان دارد. همچنین برای رفع این معضل، نه فقط مؤسسه خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بلکه همه نهادها و سازمان‌ها باید بسیج شوند و زمینه نقد صحیح و منصفانه را فراهم کنند تا جریان نقد علمی در کشور راه‌اندازی شود.
 
وی با بیان این‌که معتقدیم جریان نقد به تزریق انرژی مضاعف برای تأثیرگذاری بر تولید کیفی آثار نیازمند است، گفت: از دیگر اقدامات مؤسسه خانه کتاب در راه ترویج فرهنگ نقد درست، می توان به راه‌اندازی نشریات فصلنامه‌های نقد کتاب در موضوعات پانزده‌گانه اشاره کرد؛ این نشریات در آستانه چاپ قرار دارند و به‌زودی از آنها رونمایی خواهد شد. این نشریات با هدف تبیین نقد معیار و استاندارد در گستره موضوعی وسیعی برای علاقه‌مندان تولید و منتشر خواهند شد.
 
سرپرست مؤسسه خانه کتاب افزود: برپایی جشنواره نقد کتاب نیز از دیگر اقدامات این مؤسسه به شمار می‌آید. یازدهمین دوره این جشنواره، یکشنبه (14 دی‌ماه) به کار خود پایان خواهد داد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها