پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
سیدابوالحسن‌ نواب: دانشگاه ادیان و مذاهب قم مجهز به بزرگترین کتابخانه ادیان خاورمیانه است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب با 100 هزار جلد کتاب، بیش از 160 هزار مقاله موضوع‌بندی شده و 520 عنوان مجله مرتبط، دارای بزرگترین کتابخانه ادیان تخصصی خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم به مناسبت هفته وحدت و ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) جشن وحدت در سایه میلاد رحمت پیش از ظهر امروز 18 دی‌ماه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در این مراسم با بیان این‌که هدف از ایجاد این دانشگاه ارتباط با رهبران ادیان و مذاهب بود، اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاهی بین المللی و گفت‌و‌گو محور است و بر پژوهش تکیه دارد و مرکز تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب با تاکید بر این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یک دانشگاه محوری برای گفت‌و‌گو مطرح است، یادآور شد: دانشگاه ادیان و مذاهب با 100 هزار جلد کتاب، بیش از 160 هزار مقاله موضوع‌بندی شده و 520 عنوان مجله مرتبط، دارای بزرگترین کتابخانه ادیان تخصصی خاورمیانه است.

وی با اشاره به این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب حدود 300 جلد کتاب تألیف، ترجمه و منتشر کرده افزود: نخستین مجله علمی- پژوهشی در موضوع دین نیز به زبان انگلیسی منتشر می‌شود که در این مجله تعداد 426 دانشجو از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌اند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به تعداد دانشجویان گفت: 575 دانشجوی دکتری که 84 درصد دانشجویان از طلاب حوزه علمیه هستند در این دانشگاه مشغول به تحصیل اشتغال دارند.

وی با اشاره به فعالیت دوساله مقطع فوق لیسانس مجازی در دانشگاه ادیان و مذاهب، توضیح داد: در حال حاضر هزار و 35 دانشجو نیز در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین از اشتغال به تحصیل نزدیک به یک هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.

در پایان این جشن با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و زهرا مصطفوی، فرزند بنیانگذار انقلاب اسلامی به طور نمادین مدارک فارغ التحصیلی به تعدادی از دانشجویان دانشگاه اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها