پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۲
دكتر ميرسپاسي در تاليف منابع پزشكي سرآمد بود

مرحوم ميرسپاسي پيوسته به تاليف و مطالعه مشغول بود و به همين دليل توانست آثار فراواني در حوزه تخصصي و مورد علاقه خود تاليف كند.

دكتر غلامرضا ميرسپاسي، فرزند مرحوم دكتر عبدالحسين ميرسپاسي كه در مراسم بزرگداشت يكصدمين سالگرد تولد پدرش با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) سخن مي‌گفت، با اشاره به توانايي كم‌نظير پدرش در امر تاليف، تحصيل،‌ طبابت، تدريس و تربيت دانشجويان خاطرنشان كرد: او پيوسته به تاليف و مطالعه مشغول بود و به همين دليل توانست آثار فراواني در حوزه تخصصي و مورد علاقه خود تاليف كند. بيماري جنون جواني، ليپنوتيسم، مركز دماغي، خلاصه روان‌پزشكي، روان‌پزشكي اجتماعي، روان‌پزشكي در چهار جلد، نشان مچ دست،‌ موارد درمان با توفرانيل، قانون و جنون، فكر دروني و تبهكاري، نشان بابنسكي، هيپنوتيسم و روان‌شناسي عمومي، برخي از آثار مرحوم دكتر ميرسپاسي است.

رييس بيمارستان ميمنت تهران گفت: به دليل اهداف مقدسي كه پدرم در طول زندگي‌اش داشت‌ همواره از او پيروي كرده‌ام تا ياد او و اهداف او را زنده نگه‌دارم. 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فعاليت‌هايي كه در سيستم آموزشي دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد، گفت: به دليل فعاليت در انجمن علمي دانشگاه‌ تهران، از نزديك در جريان فعاليت‌هاي‌ اين دانشگاه براي تربيت نيروي انساني شايسته در رشته روان‌شناسي هستم. انصافاً هم توانسته‌اند شاگردان خوبي تربيت كنند كه همگي از نظر توانايي علمي و تحقيقاتي و آگاهي از اطلاعات روز، سرآمدند. 

ميرسپاسي افزود: جوانان، اساتيد و محققان بايد فعاليت‌هاي خود را بر اين پايه استوار كنند كه با مطالعه، تاليف و تحقيق، منابع به‌روز را در رشته‌هاي روان‌پزشكي و ديگر رشته‌هاي پزشكي افزايش دهند و نگذارند نظام آموزشي كشور محتاج كتاب‌هاي ترجمه و منابع خارجي باشد. 

مراسم گراميداشت يكصدمين زادروز دكتر عبدالحسين ميرسپاسي، بنيانگذار روان‌شناسي پزشكي در ايران، صبح امروز(23 خردادماه) به همت دانشگاه علوم پزشكي تهران در بيمارستان روزبه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها