یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
چاپ غزل‌های منتشر نشده عمران صلاحی/ صلاحی درباره مجلات طنز توقیف‌شده چه گفت؟

«کوچه سرسبز غزل» مجموعه غزل منتشر نشده عمران صلاحی برای نخستین بار به چاپ می‌رسد. شعرهای این کتاب به کوشش یاشار صلاحی جمع‌آوری شده که همراه با چهار مقاله او درباره چهار نشریه طنز توقیف‌شده از سوی انتشارات مروارید به دست علاقه‌مندان آثار این شاعر و طنزپرداز خواهد رسید.

فاضل ترکمن، دبیر تحریریه انتشارات مروارید، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: انتشارات مرواید ناشر آثار زنده‌یاد عمران صلاحی است و به زودی سه کتاب از این شاعر و نویسنده، به چاپ می‌رساند.

وی در ادامه گفت: کتاب «کوچه سرسبز غزل» مجموعه غزل‌های عمران صلاحی است که برخی از آنان برای نخستین بار به چاپ می‌رسد. این کتاب به کوشش یاشار صلاحی، فرزند عمران صلاحی، جمع‌آوری شده و از آنجا که یاشار صلاحی، تصویرگر است، تصویرگری جلد این کتاب را نیز خود بر عهده گرفته.

ترکمن درباره تجدید چاپ یکی از آثار صلاحی گفت:‌ گزینه مجموعه اشعار طنز‌آمیز «حالا حکایت ماست» اکنون تجدید چاپ شده است. این کتاب در دوره قبلی مجوز تجدید چاپ نیافت ولی مساله مجوز آن در دوره جدید حل شده، و مجددا تجدید چاپ شده است.
 
پرفروش‌ترین کتاب‌های صلاحی در انتشارات مروارید، کتاب دو جلدی «طنزآوران امروز ایران»، «یک لب و هزار خنده» و همچنین «پشت دریچه جهان» است.

وی درباره «پشت دریچه جهان» گفت: این کتاب آخرین مجموعه شعر زنده‌یاد صلاحی بود که بعد از وفات او به چاپ رسید و تاکنون دو بار تجدید چاپ شده است.

ترکمان از چاپ دو کتاب جدید دیگر صلاحی خبر داد و گفت: فیلمنامه طنز «اینجا تهران است» که به تازگی مجوز چاپ دریافت کرده، به زودی منتشر خواهد شد. از طرف دیگر چهار مقاله از زنده‌یاد صلاحی درباره چهار نشریه طنز با نام‌های چلنگر، توفیق، نسیم شمال و گل‌آقا که زمانی توقیف شدند، در حال چاپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها