سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸
«جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» به چاپ پنجم رسید

کتاب «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» اثر سید عبدالحمید ضیائی در ماه محرم امسال به چاپ پنجم رسید. این اثر نگرشی انتقادی و آسیب‌شناسانه به روضه‌ها، مقاتل و ادبیات منظوم دارد.

رضا حاجي‌آبادي مدیر انتشارات «هزاره ققنوس» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: کتاب «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» که نگرشی انتقادی و آسیب‌شناسانه به روضه‌ها، مقاتل و ادبیات منظوم دارد و با نگاهی علمی و جامعه‌شناسانه، دلایل ورود تحریفات به حادثه عاشورا را بررسی می‌کند، امسال از سوی هزاره ققنوس به چاپ پنجم رسیده است.

وی ادامه داد: مولف این اثر در دو بخش، جامعه‌شناسی تحریفات عاشورایی و ادبیات عاشورایی را نقد و بررسی می‌کند. این اثر یکی از کتاب‌های پرفروش ماست و با وجود این که تاکنون از سوی هیچ دستگاه دولتی خریداری نشده اما مخاطبان عام را به خود جذب کرده است.

به گفته حاجي‌آبادي، سید عبدالحمید ضیائی در ویراست سوم کتاب، 100 صفحه را بازنگری کرده اما در ویراست چهارم به پنجم آن تغییری رخ نداده است. 

مدیر انتشارات هزاره ققنوس اظهار کرد: درخواستی از سوی یکی از ادارات دولتی برای چاپ ششم کتاب داشته‌ایم که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، کار چاپ ششم کتاب آغاز خواهد شد.

به گزارش ایبنا، عبدالحمید ضیایی در کتاب جامعه شناسی تحریفات عاشورا تلاش دارد به مسائلی پاسخ دهد همچون منابع و مقاتل واقعه عاشورا کدام‌اند؟، آیا اساساً امام حسین (ع) همسری به نام شهربانو داشته است؟ و کدام یک از حوادث و وقایعی که نقالان از عاشورا روایت می‌کنند اعتبار بیشتری دارد؟

 انتشارات هزاره ققنوس، پنجمین چاپ کتاب «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا» اثر سید عبدالحمید ضیایی را با شمارگان هزار و 100 نسخه به بهای 125 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها