پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
علیخانی: تبلیغات خوب نمایشگاه کتاب تبریز را شاخص کرده است

یوسف علیخانی، مدیر انتشارات آموت با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه کتاب تهران، یکی از بهترین و بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب کشور محسوب می‌شود، گفت: تبلیغات خوب نمایشگاه کتاب تبریز، عامل اصلی قدرتمند عمل کردن این نمایشگاه است.

علیخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این باره اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز هر سال بسیار قدرتمند عمل می‌کند چرا که از مدت‌ها قبل از برپایی این نمایشگاه، تمام شهر مملو از پوستر و بنرهای تبلیغاتی برای این نمایشگاه است؛ همین موضوع نشان می‌دهد که نمایشگاه کتاب تبریز در سطح عالی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در زمینه تبلیغات برپایی نمایشگاه‌ها در تهران خوب عمل می‌کند اما متاسفانه در شهرستان‌ها به تبلیغات آن‌گونه که باید و شاید توجه نمی‌شود. این در حالی است که ادبیات اصیل ما در شهرهای کوچک توسط نویسندگان گمنام تولید می‌شود.

مدیر انتشارات آموت افزود: همین تبلیغات خوب نمایشگاه کتاب تبریز در سال گذشته باعث شد که این نمایشگاه، رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. رتبه نخست نمایشگاه‌های کتاب استانی به استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

علیخانی عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم که ساعت بازدید برخی نمایشگاه‌های کتاب استانی به صورت دو شیفته (صبح و بعد ازظهر) است. معتقدم یکی دیگر از علل موفقیت نمایشگاه کتاب تبریز، یک سَره بودن ساعت بازدید آن است.

وی ادامه داد: ناشران، سال گذشته مجبور بودند در نمایشگاه‌های کتاب استانی کتاب‌های خود را با 20 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار دهند؛ خوشبختانه امسال این رقم به 10 درصد کاهش یافته است.

مدیر انتشارات آموت با بیان این‌که معتقد است که هر کتابی مخاطب خاص خود را دارد، گفت: تلاش ما بر این است که کتاب‌های مختلف را در دسترس همه مردم قرار دهیم، به همین دلیل انتشارات آموت با 100 عنوان کتاب در دوازدهمین نمایشگاه کتاب تبریز حضور یافته است. 43 عنوان از این آثار، برای نخستین‌بار در این نمایشگاه عرضه شده‌اند.

علیخانی عنوان کرد: کتاب‌های «عاشقانه» و «شوهر عزیز من» اثر فریبا کلهر، همچنین کتاب‌های «پروانه روی شانه» و «ایراندخت» اثر بهنام ناصح، کتاب‌های «پاییز حافظیه» اثر م. آرام، «پیش از آن‌که بخوابم» اثر «اس جی واتسون» با ترجمه شقایق قندهاری و نیز کتاب «خدمتکار و پروفسور» اثر «یوکو اوگاوا» با ترجمه کیهان بهمنی از پُرفروش‌های انتشارات آموت در نمایشگاه‌های کتاب استانی محسوب می‌شوند.

در دوازدهمین نمایشگاه کتاب تبریز بیش از 700 ناشر داخلی 108 هزار و 669 عنوان کتاب و 150 ناشر خارجی نیز 50 هزار عنوان را در معرض دید عموم قرار داده‌اند. همچنین برای این نمایشگاه مبلغ 800 میلیون تومان بُن خرید کتاب با یارانه 20 درصد در نظر گرفته شده است و ناشران نیز کتاب‌های خود را در این نمایشگاه با 10 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. 

این نمایشگاه تا 13 مهرماه به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برپاست. این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط