جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
مریم جدلی: هدف ما معرفی زنان ناشر ايران  به فعالان نشر خارجی است

انجمن فرهنگی زنان ناشر برای نخستین بار در شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور دارد. مریم جدلی، رئیس هیات مدیره انجمن زنان ناشر از رونمایی دو کتاب در غرفه این انجمن در نمایشگاه فرانکفورت خبر داد و گفت: یکی از اهداف حضور این انجمن در این نمایشگاه معرفی تشکل زنان در امر نشر است.

جدلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در این نمایشگاه از کتاب «من زنده‌ام» به قلم معصومه آباد و «دختری از انقلاب» نوشته دکتر سوسن صفا وردی رونمایی می‌شود.

وی بابیان اینکه ۸۰ عنوان کتاب از سوی ناشران زن عضو این انجمن در این دوره از نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد گفت: انجمن زنان ناشر سال گذشته نمایه‌ای از فعالیت‌ها خود را به نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت ارسال کرد اما در سال جاری برای نخستین بار و از محل هزینه‌های شخصی اقدام به حضور در این نمایشگاه کرده است.

جدلی در بیان اهداف حضور این انجمن در شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: علاوه بر معرفی بانوان ایرانی به شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، تمایل داریم از این بازار بین‌المللی برای هم‌افزایی و تشریک‌مساعی در امر نشر استفاده کنیم.

وی افزود: در سطح دنیا انعکاس مناسبی از فعالیت بانوان ایرانی در امر فرهنگصورت نگرفته است که انجمن با این حضور خود می‌تواند خط بطلانی به این تصور بکشد.

وی افزود: مساله ما تنها نگاه جنسیتی به امر نشر نیست بلکه در این نمایشگاه درصدد هستیم از تجربیات دیگران در حوزه نشر استفاده کنیم و یک پل ارتباطی بین ناشران ایرانی و خارجی برقرار کنیم.

جدلی بابیان این‌که فعالیت در حوزه نشر فعالیت سنگینی است افزود: زنان تلاش می‌کنند تا کتابی بی‌نقص با جذابیت‌های مناسب روانه بازار کنند به همین دلیل از زنان ناشر عضو انجمن خواستیم تا کتاب‌هایی را در اختیار ما قرار دهند تا بتواند مخاطب خود را در این نمایشگاه به دست آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها