سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
انتشار اشعار امام‌خميني(ره)، اتفاقي مبارك براي شعر و ادبيات معاصر

يكي از شاعران انقلاب و دفاع‌مقدس معتقد است: انتشار اشعار امام‌خميني(ره)، يك اتفاق مبارك براي شعر و ادبيات معاصر بود و موجب بالا رفتن شان شعر، در نگاه جامعه و مسوولين شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كامران شرفشاهي در گفت‌و‌گو با ايبنا گفت: امام خميني(ره) هيچ‌گاه خود را به عنوان شاعر معرفي نكرد، در حالي كه شور عرفاني و تعاليم ديني در آثار ايشان آشكارا ديده مي‌شد.

وي ادامه داد: در واقع امام خميني(ره) بخشي از انديشه‌هاي خود را در قالب شعر بيان كرده و رياكاران و متحجران را مورد انتقاد قرار داده است كه اين نشانگر تكريم آزادگي و اخلاص از نگاه ايشان است.

اين شاعر انقلاب به ديوان شعر امام اشاره كرد و افزود: با مطالعه ديوان اشعار امام، اين حقيقت آشكار مي‌شود كه ايشان مطالعات گسترده‌اي در زمينه ادبيات فارسي داشته‌اند و با آثار شاعران نام‌آور ايران مانند: فردوسي، حافظ، مولانا و سعدي آشنا بوده اند.

شرفشاهي از اقتباس امام‌خميني از مثنوي مولانا ياد كرد و گفت: شعر معروف "نشنو از ني، ني نواي بي‌نواست/ بشنو از دل، دل سراي كبرياست/ ني چو سوزد، تل خاكستر شود/ دل چو سوزد، محفل دلبر شود"، اقتباسي از مثنوي مولاناست. 

مدير مجموعه كتاب‌خانه‌هاي فرهنگسراي بهمن در پايان از انتشار دو مجموعه شعر خود با عناوين: "بانوي آينه‌ها( با موضوع حضرت فاطمه(س))" و"نخل‌هاي سرخ (با موضوع فتح خرمشهر)" خبر داد و گفت: اين دو كتاب با همكاري نشر شهر و فرهنگسراي بهمن در حال انتشار است.

كامران شرفشاهي، متولد سال 1340 در تهران است. وي داراي مدرك كارشناسي علوم ارتباطات اجتماعي است و از سال 1360به طور جدي به شعرسرايي پرداخته است. 

شرفشاهي در حال حاضر، مدير مجموعه كتاب‌خانه‌هاي فرهنگسراي بهمن و مسوول فعاليت‌هاي فرهنگي اين فرهنگسراست. از آثار منتشر شده او مي‌توان به: سايه سياه سقوط، حماسه جاودان، به پيشواز سپيده، دسترنج(گزيده اشعار) و رسول مهر اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط