جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰
شاعری که حق‌التالیفش را به موسسات فرهنگی می‌بخشید

منوچهر حسن‌زاده، مدیر انتشارات مروارید، ناشر آثار سیمین بهبهانی معتقد است این شاعر فقید از جمله نادر افرادی بود که همواره در پیشبُرد اهداف فرهنگی جامعه از خودگذشتگی و فداکاری می‌کرد و بارها شاهد بوده که وی حق‌التالیف آثارش را به موسسات فرهنگی بخشیده است.

حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد سیمین بهبهانی اظهار کرد: بدون اغراق باید بگویم که همه آنچه از خوبی‌ها در یک بانوی کامل دیده می‌شود، در سیمین بهبهانی نیز به‌صورت کاملا مشهود بود.

وی در توصیف بیشتر این شاعر تازه درگذشته گفت: وی که بانوی غزل ایران بود در همه طبقات جامعه، دوست و آشنا داشت. آثارش به‌سرعت تجدیدچاپ می‌شدند؛ این موضوع بیانگر محبوبیت و مطلوبیت ویژه آثار وی در جامعه است.

ناشر کتاب‌های سیمین بهبهانی افزود: وی از جمله نادر افرادی بود که همواره در پیشبُرد اهداف فرهنگی جامعه از خودگذشتگی و فداکاری می‌کرد؛ بارها شاهد این موضوع بودم که خانم بهبهانی حق‌التالیف بسیار ناچیزی دریافت می‌کرد یا این‌که آنها را به موسسات فرهنگی می‌بخشید.

مدیر انتشارات مروارید با بیان این‌که  بهبهانی بانویی اندیشمند بود، بیان کرد: خانم بهبهانی همواره در جریان نقد آثارش قرار می‌گرفت و علاقه‌مند به مطالعه نقدهای آثارش بود.

وی افزود: خانم بهبهانی هم به متون قدیم و هم به متون جدید به صورت کامل اشراف داشت و همواره دانش‌اندوزی می‌کرد.

حسن‌زاده با بیان این‌که سیمین بهبهانی برای آزادگی و اعتلای فرهنگ مملکت کار می‌کرد، گفت: قریب به 30 سال  که با خانم بهبهانی فعالیت می‌کردیم؛ در این مدت به یاد ندارم روزی ایشان بَدِ فردی را نزد من بگوید و غیبت کسی را بکند. همیشه در جست‌وجو برای بهتر و موفق شدن بود.

مدیرمسئول انتشارات مروارید افزود: از بانوانی که به‌تازگی می‌خواهند در این عرصه گام بگذارند یا بانوانی که در این عرصه حضور دارند، می‌خواهم همچون سیمین بهبهانی ابتدا مبانی فرهنگی را بیاموزند و سپس در جریان تغییرات اجتماعی و فرهنگی جامعه قرار بگیرند چرا که هر فردی برای پیشرفت و بالندگی نمی‌تواند خود را جدای از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی جامعه بداند؛ هر کسی باید در حوزه فعالیت‌های خود پیام آور آزادی و انسانیت باشد.

وی  رمز موفقیت سیمین بهبهانی را در آزادی‌خواه بودن وی دانست و گفت: خانم بهبهانی بسیار بلندپروازانه به آزادگی، آزادی‌خواهی و ادبیات می‌نگریست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط