سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
اسدالله شعبانی :«کشتی‌بان» بهبهانی با محوریت کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود

اسدالله شعبانی،‌شاعر و نویسنده کودک ونوجوان ویژگی‌های احساسی و کارکردی غزلیات سیمین بهبهانی را چه در حوزه بزرگسال و چه نوجوان یکی از نکات بارز آثار وی دانست و از انتشار مجموعه شعرهای بهبهانی با محوریت کودک و نوجوان با نام «کشتی‌بان» خبر داد.

اسدالله شعبانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با ابراز تاسف از درگذشت این شاعر توانمند ابراز کرد: به واقع سیمین بهبهانی را می‌توان غزل بانوی پارسی این سرزمین نامید؛ کسی که یکی از سرشناس‌ترین اهالی ادب فارسی ما به شمار می‌رفت و اشعارش همواره مورد استقبال قرار گرفت.

وی گفت: بی شک خصوصیات اخلاقی این شاعر توانمند و همچنین نوع خاص غزلیات وی که می‌توان بدون اغراق گفت با مهارت خاص سروده شده و همچنین ظرافت بی‌بدیلی که در آثار وی به چشم می‌خورد، نام وی را در تاریخ ادبیات این کشور ماندگار کرد.

این شاعر و نویسنده در ادامه افزود: بیش از شش دهه از حضور سیمین بهبهانی در عرصه شعر معاصر ایران می‌گذرد و او استوار در این راه گام برداشته است و در جایگاهی قرار دارد که از تعریف و تمجید بی‌نیاز است. غزلیات سیمین در اعماق ضمیر جامعه نفوذ کرد و شخصیت ادبی و هنری‌اش در تمامی حوزه‌ها از او یک چهره بی‌بدیل و روشنفکر ساخته است.

وی درباره شخصیت و جایگاه بهبهانی در حوزه ادبیات یادآور شد: غزلیات سیمین مانند دیگر شعرای بزرگ ایران بسیار سهلِ ممتنع بود و شعرهای او در عین سادگی بسیار تاثیرگذار سروده شد. او توانست غزل را از حالت انتزاعی و دور از ذهن خارج کند و این کار را به شیوایی و زیبایی هرچه تمام انجام داد.

شعبانی از چاپ برخی از اشعار سیمین بهبهانی با محوریت کودک ونوجوان با عنوان «کشتی بان» در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد و گفت: با توجه به  قالب حماسی و شجاعت خاصی که در اشعار خانم بهبهانی نمایان بود امیدوارم چاپ این مجموعه شعر به زودی به سرانجام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط