دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
اصلان‌پور: مدت‌هاست از «قلم زرین» بی‌خبرم/برخی جشنواره‌ها فقط برای برگزیدگان و داوران سودمندند

سمیرا اصلان‌پور، دبیر نخستین دوره جشنواره قلم زرین با بیان این‌که سال‌هاست با جایزه قلم زرین همکاری نمی‌کند، گفت برخی جشنواره‌ها تنها برای برگزیدگان و داوران سودمند هستند.

اصلان‌پور به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: آخرین همکاری من با جشنواره قلم زرین به چند سال پیش برمی‌گردد و از نحوه برگزاری دوازدهمین دوره این جایزه و همچنین کیفیت آثاری که به دور نهایی رسیده‌اند، اطلاعی ندارم. 

اصلان‌پور در پاسخ به این پرسش که چرا در چند دوره اخیر با این جشنواره همکاری نمی‌کند؟‌ اظهار کرد: چند سال است از من  برای حضور در هیات داوران یا بخش‌های دیگر جایزه قلم زرین دعوت به همکاری نشده و من هم به واقع  اطلاعی از برگزاری این جایزه در چندسال اخیر ندارم. 

وی درباره تاثیر برگزاری جایزه قلم زرین بر فضای ادبی گفت: چنین جشنواره‌هایی قطعاً هم نکته مثبت دارند هم منفی. به اعتقاد من جشنواره قلم زرین در وهله اول می‌تواند انگیزه‌ حضور برخی نویسندگان،‌ شاعران و پژوهشگران جوان باشد. ظاهرا جشنواره‌هایی از این دست فقط برای داوران و برگزیدگان سودمند هستند.

سمیرا اصلان‌پور، روزنامه‌نگار و عضو هیات منصفه مطبوعات است. از وی تا کنون آثاری مانند «قلب نقره‌ای شهر»،‌ »یک شهر،‌ یک خیاط»، «کوه‌های آسمان» و «چشم جبهه‌ها» منتشر شده است. اصلان‌پور  نخستین دبیر جایزه قلم زرین در سال 83 بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط