شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کمند امیرسلیمانی: فرهنگ هدیه دادن کتاب را فراموش کرده‌ایم

کمند امیر سلیمانی،بازیگر با بیان این‌که علاقه زیادی برای مطالعه کتاب دارد و یکی از تفریحاتش رفتن به شهر کتاب و خرید کتاب است، گفت: فرهنگ هدیه دادن کتاب به یکدیگر را فراموش کرده‌ایم.

 امیرسلیمانی، در گفت و گو با خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری کتاب (ایبنا) درباره میزان مطالعه خود در روز اظهار کرد: معمولا زمان هایی که مشغول کار هستم نمی توانم آنچنان که باید کتاب بخوانم اما در زمان های فراغت یکی از تفریحات من رفتن به شهر کتاب است که طبیعتا منجر به خرید کتاب و خواندن آن می شود.

وی در رابطه با کتاب های مورد علاقه خود بیان کرد: اصولا سعی می کنم که رمان های جدید را بخوانم و اخبار مربوط به آن را نیز دنبال می کنم همچنین سعی می کنم میزان مطالعه ام از میانگین معمول جامعه بیشتر باشد.

وی درباره آخرین کتابی که به مطالعه آن پرداخته است، گفت: آخرین کتابی که آن را مطالعه کردم یک رمان ایرانی به نام «می بخشم اما فراموش نمی کنم» بود که اسم آن توجهم را جلب کرد، همچنین از مطالعه آن خیلی لذت بردم.

امیرسلیمانی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در میان مردم ما به خصوص جوانان کمرنگ شده است، ادامه داد: یادم است زمانی که مدرسه می رفتیم برای تولد دوستانمان به آن‌ها کتاب هدیه می دادیم اما الان دیگر نه تنها در یک جمع دوستانه بلکه در جمع های دیگر نیز چرخه کتاب هدیه دادن حذف شده است و این به نظر من اصلا اتفاق خوبی نیست.

بازیگر سریال «فاخته» افزود: به نظرم در زمینه کتابخوانی در سطح جامعه باید فرهنگ سازی شود. برخی توانایی خرید کتاب را ندارند و می توان آن‌ها را با یک فرهنگ سازی صحیح به سمت کتابخانه ها هدایت کرد. در حال حاضر کتابخانه های ما در سطح شهر پر شده از افرادی که برای درس خواندن به آنجا می روند و افراد عادی کمتر برای مطالعات متفرقه به کتابخانه ها رجوع می کنند.

وی با بیان این‌که یک بازیگر همیشه در پشت صحنه یک سریال برای کتاب خواندن در شرایط مطلوبی قرار ندارد، عنوان کرد: گاهی در پشت صحنه سریال زمان کافی و شرایط مطلوبی برای کتاب خواندن وجود ندارد و از آنجا که کتاب خواندن تمرکز می خواهد خیلی سخت می شود که در این موقعیتی کتاب خواند به همین علت ترجیح می دهم بیشتر، صبح ها  یا شب ها قبل از خواب که آرامش بیشتری دارم کتاب بخوانم.

امیرسلیمانی درباره با میزان علاقه خود به کتاب های الکترونیک توضیح داد: فکر می کنم تکنولوژی هایی مثل کامپیوتر یا تلفن همراه برای سلامت انسان مضر هستند به همین علت خیلی علاقه ای به آن‌ها ندارم اما پسرم از طرفداران پروپا قرص کتاب های الکترونیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها