یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مجموعه 24 جلدی «روزهای انقلاب» به دست نوجوانان می‌رسد

به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر مجموعه مستند داستانی 24 جلدی «روزهای انقلاب» برای آشنایی بیشتر نوجوانان با وقایع تاریخی - انقلابی کشور به زودی منتشر می‌شود.

مسعود امیرخانی، دبیر مجموعه «روزهای انقلاب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پروژه این کار در ادامه مجموعه «مردان انقلاب» که قبلا توسط حوزه هنری برای بزرگسالان منتشر شده بود، شکل گرفت و بنا شد در آن اطلاعات مربوط به رویدادهای مختلف روزهای مهم و تاثیرگذار انقلاب از سال 1340 به بعد به صورت داستان‌های جذاب برای نوجوانان تولید شود.

وی ادامه داد: به این منظور 24 نویسنده کودک و نوجوان که شرایط مورد نظر را داشتند انتخاب شدند. در گزینش نویسنده‌ها تلاش کردیم افرادی انتخاب شوند که علاوه بر این‌که داستان‌نویس باشند، بر دو حوزه داستان و خاطره تسلط داشته باشند و بتوانند این دو را با هم تلفیق کنند. همچنین افرادی انتخاب شوند که پژوهشگر باشند چراکه برای درج مطالب مستند و معتبر در کتاب‌ها لازم بود نویسندگانی که انتخاب می‌شوند، همه اطلاعات، مدارک و اسنادی که وجود دارد را بررسی کرده و بتوانند اطلاعات مورد نظر و لازم برای تولید کتاب را استخراج کنند.

استفاده از نویسندگان بومی
امیرخانی تصریح کرد: نکته خاصی که در انتخاب نویسندگان درنظر داشتیم استفاده از نویسندگان بومی بود. با بررسی وقایع تاریخی سعی کردیم در مورد هر موضوع بنا بر این‌که در چه شهری اتفاق افتاده است از نویسندگان واجد شرایط و بومی آن منطقه استفاده کنیم چون آن‌ها اطلاعات بیشتری نسبت به آن محل و اتفاق مورد نظر داشتند. مثلا در مورد رویداد سینما رکس آبادان از یک نویسنده آبادانی استفاده کردیم.

این مترجم ادامه داد: برای تولید این مجموعه از نویسندگان مطرحی مانند داوود امیریان، جواد افخمی، کاوه بهمن، فاطمه دهقان نیری، معصومه سپهری، علی‌الله سلیمی، حسین دهقان نیری و محمدحسن ابوحمزه و نویسندگان جوانی مانند مریم بیات‌تبار، محمدرضا شرفی خبوشان و فاطمه قشمی دعوت شده است.

بررسی آثار توسط دو گروه کارشناسی
وی با توضیح این‌که بعد از انتخاب نویسنده و سفارش کار، مطالب تولید شده توسط دو کارگروه داستانی و تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس سایر مراحل انجام می‌شود، اظهار کرد: تا به حال 19 جلد از این مجموعه آماده شده و مراحل تصویرگری، صفحه‌آرایی و ویراستاری آن‌ها به اتمام رسیده است و به زودی برای گروه سنی «د»، «و» و «ه» منتشر خواهد شد.

امیرخانی قیام 15 خرداد 42، انقلاب سفید 41، تبعید امام خمینی(ره)، 12 بهمن 1357، فرار شاه، 17 شهریور 57، تصویب و لغو قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی، 22 بهمن 57 و کاپیتلاسیون را از جمله رویدادهایی برشمرد که در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

امیرخانی در پایان گفت: هریک از آثار این مجموعه در قالب یک مستند داستانی بر اساس اطلاعات معتبر و اسناد و مدارک تاریخی با حجم تقریبی 100 صفحه بزودی منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها