یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کارگاه آموزشی «چگونه به فرزندانمان کتاب هدیه دهیم؟»

کتابخانه علامه جعفری، کارگاه آموزشی«باغ کتاب» را با هدف نهادینه کردن فرهنگ هدیه دادن کتاب به کودکان و هدایت والدین برای نحوه انتخاب مناسب کتاب کودک برگزار می‌کند./

مدیر کتابخانه علامه جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که در بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه جعفری انجام دادیم، مشخص شد والدین در هنگام مراجعه به کتابخانه نظارت و حساسیت خاصی برای انتخاب کتاب مناسب برای فرزندانشان ندارند.

هاجر مشهدی‌جبار افزود: این بی‌توجهی در انتخاب کتاب کودک، در هنگام مراجعه والدین به کتابفروشی‌ها با هدف خرید کتاب برای فرزندانشان نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: برای بررسی دلایل این مساله و نیز آشنا کردن والدین با مقوله کتاب کودک و نحوه انتخاب کتاب مناسب، آشنایی با بازار کتاب و کتابفروشی‌ها، چرایی انتخاب کتاب به عنوان هدیه به فرزندان و معرفی کتاب‌های کودک تصمیم گرفتیم نشست‌هایی را با حضور اولیا و کارشناسان این حوزه برگزار کنیم.

مشهدی‌جبار ادامه داد: با همین هدف، نخستین کارگاه آموزشی باغ کتاب را در 21 مردادماه 1392 با حضور دکتر حافظیان، رییس «بنیاد حافظیان» و از استادان حوزه علوم کتاب و کتابداری برگزار کردیم.

وی افزود: طبق بررسی و نظرسنجی که بعد از برگزاری این نشست از اعضای کتابخانه انجام شد، 97 درصد خانواده‌ها از این جلسه رضایت داشتند و برگزاری این نشست‌ها را عاملی برای افزایش شناخت و آگاهی‌شان از حوزه کتاب کودک عنوان کردند.

مشهدی‌جبار گفت: دومین جلسه این کارگاه آموزشی با موضوع «چگونه به فرزندانمان کتاب هدیه دهیم» دوشنبه، 9 دی‌ماه با حضور الهه سیاوشیان، عضو شورای کتاب کودک و از مروجان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در حوزه کودک به عنوان کارشناس برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست بعدی این کارگاه آموزشی نیز در سال 1393 برگزار خواهد شد.

مدیر کتابخانه علامه جعفری با تاکید بر نقش خانواده به عنوان نخستین نهادی که کودک با آن آشنا می‌شود، یادآور شد: خانواده نهادی اجتماعی کوچک با کارکرد موثر برای کودکان است که در آن، والدین با هدیه‌دادن کتاب به کودکان می‌توانند ارزش کتاب را بالا برده و اهمیت آن را برای کودکان و نوجوانان آشکار کنند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در کارگاه آموزشی «باغ کتاب» می‌توانند ساعت 16 دوشنبه، 9 دی‌ماه 92، به کتابخانه علامه جعفری واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان حسن‌آباد، انتهای کوچه چهارم مراجعه کنند.

 خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها