جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
مدیر نشر چندگاه: نظارتی بر کتاب‌های حوزه موسیقی وجود ندارد

مرتضی سرآبادانی، مدیر نشر چندگاه با ابراز گله از وضعیت کنونی بازار کتاب موسیقی گفت: هیچ مرکزی برای نظارت بر محتوا و کیفیت کتاب‌های حوزه موسیقی وجود ندارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سرآبادانی درباره اوضاع کنونی بازار کتاب موسیقی گفت: به ‌نظرم آشفته‌ترین بازار فرهنگی در کشورمان همین بازار کتاب‌های موسیقی است؛ چون هرکس هر چه دلش بخواهد می‌نویسد یا ترجمه می‌کند و  مرکز یا نهادی بر محتوی و کیفیت کتاب‌ها نظارت ندارد.
 
وی اظهار کرد: در همه حوزه‌های فرهنگی مانند ادبیات، هنر و دین مرکز یا نهادی وجود دارد که بر کیفیت آثار منتشر شده‌‌ نظارت می‌کند، اما در حوزه موسیقی، مرکزی وجود ندارد و این باعث تاسف است. 

مدیر نشر چندگاه عنوان کرد: در اروپا استانداردهایی برای هر حوزه‌ای هست؛ مثلا مولفان کتاب‌های موسیقی باید از یک سری قواعد مشخص و اصول در تالیف کتاب‌هایشان تبعیت کنند و چنان‌چه کسی این اصول را نادیده بگیرد با مجازات‌های سنگین مواجه می‌شود. 

وی افزود: اکنون در کشورمان هر کسی برای خودش اصطلاحی می‌سازد و می‌نویسد و آن‌را منتشر می‌کند و مرکزی هم بر صحت نوشته‌ها یا اصطلاحات منتشر شده نظارت نمی‌کند. 

موسسه انتشاراتی چندگاه با مدیریت مرتضی سرآبادانی فقط کتاب‌های تالیفی در حوزه موسیقی منتشر می‌کند. کتاب‌هایی مانند «آموزش خوانندگی»، «آموزش سرایش(سلفژ)، ریتم‌خوانی و صداخوانی»، «آموزش پیانو به کودکان» و «آن‌چه یک پیانیست باید بداند» از نمونه کتاب‌هایی هستند که از سوی این موسسه تاکنون به چاپ رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها