دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
ارجمند: موفقیت‌مان برای انتشار آثار جدید است

مدیر انتشارات ارجمند که در بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی، به‌عنوان ناشر شایسته تقدیر معرفی شد، درباره علت انتخابش توضیح داد: انتشارات ارجمند در سال‌های اخیر چندین اثر روانشناسی را به چاپ رسانده که جزو نخستین آثار منتشره در این حوزه محسوب می‌شوند.-

احسان ارجمند، مدیر انتشارات ارجمند، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به این‌که این انتشارات با 42 عنوان کتاب در رشته‌های روانشناسی و پزشکی در این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی شرکت کرده بود، گفت: 16 کتاب در رشته روانشناسی و 26 عنوان کتاب در زمینه پزشکی، سهم حضور این انتشارات در جشنواره بود. انتشارات ارجمند، از دوره شانزدهم برگزاری این جشنواره در آن حضور داشته و در هفدهمین دوره نیز به‌عنوان ناشر برگزیده انتخاب شدیم.

ناشر برگزیده جشنواره کتاب سال دانشجویی، در ادامه عنوان کرد: در حوزه پزشکی فعالیت خود را از 20 سال پیش آغاز کرده‌ و سعی کرد‌ه‌ایم مجموعه کاملی از منابع درسی مورد نیاز دانشجویان پزشکی را با ترجمه مناسب، چاپ مرغوب، صحافی مطلوب و بهای مناسب منتشر کنیم .

وی افزود: در حوزه تاریخ پزشکی ایران و رویکردهای درمانی رایج در کشور نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم. همچنین در شاخه روانپزشکی تلاش شده تا با همکاری مراکز دانشگاهی، نوآوری‌های زیادی در عرصه کتاب‌های روانپزشکی به زبان فارسی صورت گیرد که شاید بتوان اذعان کرد با چاپ این آثار، در روند آموزش و درمان در این حوزه‌ها اثرگذار بوده‌ایم.

ارجمند، در معرفی آثار برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شده این انتشارات در بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی، گفت: در این دوره از برگزاری کتاب سال دانشجویی، در گروه علوم انسانی و اجتماعی و در بخش ترجمه، سه عنوان از کتاب‌های این انتشارات، برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند. در شاخه ترجمه بخش علوم پزشکی نیز، سهم انتشارات ارجمند، سه عنوان کتاب برگزیده و شایسته تقدیر بود.

مدیر انتشارات ارجمند، در خصوص روند انتشار کتاب‌های روانشناسی در این بنگاه انتشاراتی، اظهار کرد: نشر در حوزه روانشناسی، از 10 سال قبل در این انتشارات آغاز شده است. هدف اصلی ما از آغاز این بود که خلا آموزش‌های روان‌درمانی در حوزه روانشناسی بالینی و مشاوره و علوم تربیتی را با ترجمه و معرفی کتاب‌های مختلف جبران کرده و فعالیت وسیع علمی را با همکاری استادان و دانشجویان علاقه‌مند به انجام رسانیم.

وی در ادامه یادآور شد: از مسایل مهمی که همواره مد‌نظر این انتشارات بوده، رعایت اخلاق نشر و گسترش ارتباطات بین‌المللی است. در این راستا همواره سعی کردیم، کتاب‌های ترجمه را با حفظ حق مولف و اخذ مجوز از ناشر خارجی منتشر کرده که حاصل آن نیز بیش از یکصد قرارداد حق کپی‌رایت با بسیاری از ناشران کتاب‌های روانشناسی و پزشکی و نیز انتشار مشترک چند عنوان کتاب پزشکی به زبان فارسی با همکاری آنان بوده است.

این ناشر برگزیده در پایان گفت: در حدود 20 سالی که از تاسیس این انتشارات می‌گذرد، موفق به انتشار بیش از ‌هزار عنوان کتاب شده‌ایم. همچنین در دوره‌های مختلف کتاب سال دانشگاهی، کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران نیز بارها به‌عنوان ناشر برتر، انتخاب شده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها