دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
به‌موقع برای صدور ویزا اقدام کرده بودم

اکبر صحرایی، نویسنده حوزه دفاع مقدس، صبح امروز در حالی از سفر به فرانکفورت بازماند که از یک ماه پیش اقدامات لازم را برای صدور ویزای خود به انجام رسانده بود. به گفته وی مسوولان فرهنگی کشورمان برای صادرشدن ویزا تا چهارشنبه این هفته امیدوارند.-

اکبر صحرایی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره علل بازماندنش از سفر به فرانکفورت برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گفت: صادر نشدن ویزا به دلیل مشکلی در سفارت آلمان رخ داد. حدود یک ماه پیش برای انجام مصاحبه به سفارت آلمان رفتم و پاسپورتم را تحویل دادم. قرار شد دو هفته بعد نتیجه را دریافت کنم که اعلام آن تا صبح امروز، 15 مهرماه به تعویق افتاد و در نهایت مشخص شد که سفارت آلمان برای من ویزا صادر نکرد.

وی با بیان این‌که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، موسسه خانه کتاب و دیگر فعالان این حوزه پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند، ادامه داد: این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد و فعالان فرهنگی امیدوارند که تا  چهارشنبه، 17 مهرماه، امکان حضور من هم در نمایشگاه فرانکفورت فراهم شود.

خالق «دار و دسته دارعلی» درباره برنامه‌هایی که برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نظر داشت، اظهار کرد: از حدود 6 ماه پیش که پبشنهاد سفر به آلمان برای نمایشگاه فرانکفورت را پذیرفتم، قرار شد تا ویژه‌نامه‌ای درباره 20 اثری که در حوزه‌های گوناگون نوشته بودم به زبان لاتین یا آلمانی تهیه و در نمایشگاه توزیع شود.

صحرایی افزود: همچنین قرار بود دو کتاب «معمای کانال ماهی» و «کاش کمی بزرگ‌تر بودم» که به زبان انگلیسی ترجمه شده و نسخه دیجیتال آن در آلمان هم انتشار یافته بودند، به صورت ویژه معرفی شوند. علاوه بر این تصمیم داشتم  داستان‌هایی از نویسندگان دیگر ایرانی را هم که مطالعه کرده و پسندیده بودم  به آلمانی‌ها معرفی کنم.

کاروان فرهنگی ایران امروز به همراه عرفان نظرآهاری، ابراهیم حسن‌بیگی و ویژه‌نامه‌ای درباره اکبر صحرایی عازم فرانکفورت شد. این نمایشگاه از چهارشنبه، 17 مهرماه برگزار می‌شود.

اکبر صحرایی متولد 1339 و از نویسندگان حوزه دفاع مقدس است. «ورود ممنوع» «آنا هنوز هم می‌خندد» و «هزار و نُه» از آثار او در حوزه دفاع مقدس‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها