چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
امامی جمعه: جنبه تمدنی و مدنی فلسفه ملاصدرا را بررسی کردم

نویسنده کتاب «سیر تحول مکتب فلسفی اصفهان از ابن سینا تا ملاصدرا» نویسنده اثر شایسته تقدیر در بیست و پنجمین جایزه کتاب فصل اظهار کرد: ویژگی اصلی کتاب من، بررسی جنبه تمدنی و مدنی فلسفه ملاصدرا بود که در نوع خود ابداعی نوین است._

مهدی امامی جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: من در این کتاب رویکرد جدیدی را نسبت به بررسی فلسفه اسلامی داشته‌ام، به این شیوه که جنبه‌های مدنی و تمدنی فلسفه ملاصدرا، فیلسوف بزرگ جهان اسلام را بررسی کرده‌ام که تاکنون در کتاب و حتی مقاله‌ای از این جنبه به فلسفه ملاصدرا پرداخته نشده بود.

 امامی جمعه اظهار کرد: در این کتاب همچنین از ابعاد تاز‌ه‌ای به فلسفه شیخ بهایی و میرداماد اشاره کرده‌ام؛ از جمله این‌که درباره شیخ بهایی به بررسی ارتباط میان حکمت و معماری در توسعه شهری از منظر این دانشمند بزرگ اسلامی پرداخته‌ام.

 این محقق گفت: همچنین در این کتاب درباره علامه مجلسی نیز تحلیل‌های نوینی ارایه کرده‌ام و به عنوان مثال، عنوان کرده‌ام که علامه مجلسی از حامیان حکمت متعالیه و از طرح‌کنندگان حکمت متعالیه در اصفهان بود.

 کتاب «سیر تحول مکتب فلسفی اصفهان از ابن سینا تا ملاصدرا» نوشته مهدی امامی جمعه در بیست و پنجمین جایزه کتاب فصل به‌عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شده است.

مراسم پایانی بیست ‌و پنجمین جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران اکنون در سرای اهل قلم خانه کتاب واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط