یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
معرفی جامع جایزه شهید آوینی به جامعه فرهنگی ضرورت دارد

عضو کمیته علمی حوزه کودک و نوجوان دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی (جایزه ادبی شهید آوینی) گفت: موسسه برگزارکننده جایزه ادبی شهید آوینی و سایر موسسات باید اهداف و خط مشی این جایزه و نوع نگاه داوران آن را به‌درستی به جامعه فرهنگی معرفی کنند./

مهدی میرکیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: جایزه ادبی شهید آوینی باید به‌درستی معرفی و تبلیغ شود تا جامعه فرهنگی، به‌ویژه نویسندگان حوزه پایداری از وجود چنین بستری برای بروز استعدادهای خود آگاه شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که این جشنواره به صورت جامع و کامل تبلیغ شود، می‌توان به خلق آثار فاخری که در شان و منزلت انقلاب اسلامی باشند، امیدوار بود.

عضو کمیته علمی حوزه کودک و نوجوان دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی در پاسخ به این سوال که «برای ترویج و نهادینه کردن مفاهیم ادبیات مقاومت به جامعه علمی و فرهنگی کشور چه پیشنهادی دارید؟» افزود: همه سازمان‌های فرهنگی کشور باید با اجرای برنامه‌های متعدد در راستای تبیین مفاهیم پایداری و ادبیات مقاومت میان نسل جوان گام بردارند.

میرکیایی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند مفاهیم ادبیات پایداری، مقاومت و بیداری اسلامی را موضوع‌ پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا انتخاب کنند تا زمینه لازم برای تحقیق و پژوهش دانشجویان در این حوزه فراهم شود و مبانی تئوریک و نظری این مفاهیم استخراج و تدوین شوند.

وی در پاسخ به این سوال که «پرداختن به حوزه ادبیات مقاومت چه ضرورتی دارد؟» گفت: ایران کشوری است که همواره در طول تاریخِ چند هزار ساله خود از سوی دشمنان مورد تهاجم بوده است. بنابراین، ضرورت دارد برای این‌که این تهاجم‌ها و رشادت‌های مردم ایران در دفاع از انقلاب اسلامی به دست فراموشی سپرده نشوند، به اَشکال مختلف مانند برگزاری جشنواره به ادبیات مقاومت بپردازیم و همواره مضامین ادبیات پایداری و مقاومت را یادآوری کنیم.

«شاید شکارچی‌ها صدای نی را بشنوند»، «ساحل آکواریوم» و «عروسک» عناوین سه داستان ویژه کودکان و نوجوان را تشکیل می‌دهند که با محوریت ادبیات پایداری توسط مهدی میرکیایی نگارش یافته‌اند و به‌زودی منتشر خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط