چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
تشویق معنوی اهالی قلم کافی نیست

نویسنده پیشکسوت حوزه دین در آستانه روز قلم(14 تیرماه) بیان کرد: تشویق فرهیختگان از اهالی قلم اعم از نویسندگان، مترجمان و پژوهشگران در گسترش فرهنگ بسیار موثر است اما تنها تشویق معنوی کافی نیست، بلکه اهل قلم باید از نظر مادی و رفاهی هم تشویق شوند تا بتوانند آثار بهتری را تالیف کنند.-

محمود حکیمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،عنوان کرد: روز قلم برای ارج نهادن به نویسندگان، مترجمان، شاعران و پژوهشگران تعیین شده است. من که از سال 64 مشغول پژوهش درباره تاریخ مطبوعات ایرانم، می‌دانم نویسندگان سرزمین محبوب من ایران حتی برای نگارش یک مقاله زحمت‌های بسیاری را تحمل می‌کنند.

وی افزود: در سال 47 وقتی نخستین کتابم با عنوان «اشراف‌زاده قهرمان» درباره زندگانی مصعب‌بن عمیر، صحابی دلاور رسول اکرم (ص) و نخستین سفیر پیامبر(ص) به مدینه‌النبی منتشر شد، بسیار خوشحال شدم. هشت سال پیش از آن وقتی نخستین داستانم در کیهان بچه‌ها چاپ شد، از خوشحالی چندین بار داستانی را که خودم نوشته بودم، خواندم و هفته گذشته وقتی کتاب حضرت (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت رونمایی شد، حاضران در جلسه با محبت من را تشویق کردند و این به من به‌عنوان یک نویسنده قوت قلبی دوچندان داد.

حکیمی افزود: وقتی صحبت از روز قلم و ارج نهادن به اصحاب قلم می‌شود، باید علاوه بر تشویق معنوی آنان، به تشویق مادی این قشر هم توجه کرد و زمینه تامین رفاه نسبی آنان را فراهم کرد تا اهل قلم هم بتوانند آثار فاخری را به رشته تحریر درآورند.

محمود حکیمی سال 1323 در محله خراسان تهران به دنيا آمد. وی فارغ‌التحصيل رشته زبان انگليسی در مقطع کارشناسی‌ ارشد است.
كتاب‌های حسين‌بن علی (ع) پيشوای آزادگان، سلحشوران علوی، سرودهای رهايی، طاغوت، سوگند مقدس، نقابداران جوان، دلاوران عصر شب، وجدان، مبانی ادبیات کودک و نوجوان، همراه با عارفان و عیاران و جوانمردان، داستان‌هایی از زندگانی امیرکبیر، با گل‌های وطنم ایران و ویژگی‌های اخلاقی امام زمان (عج) برخی از آثار پرشمار این استاد پیشکسوت و فرهیخته وادی قلم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط