سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
درك اين كتاب از سوي داوران مرا بيشتر خوشحال كرد

ديروز دوشنبه 14 اسفندماه كتاب فصل برگزيدگان خود را شناخت، يكي از اين برگزيدگان دكتر‌حسين الهي‌قمشه‌اي بود كه در بخش ادبیات زبان‌های دیگر، با ترجمه كتاب «آن خردمند ديگر» تأليف هنري وندايك از وي تقدير به عمل آمد.

حسين الهي‌قمشه‌اي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مورد برگزيده شدن آثارش در كتاب فصل، گفت: پذيرفته‌شدن آثار هر مترجم و مؤلفي در كتاب فصل خوشحال‌كننده است، ولي براي من بيش از همه چيز، درك كتاب از سوي داوران است كه خوشحالم كرد.

وي در مورد محتواي كتاب «آن خردمند ديگر» تصريح كرد: هنري وندايك مؤلف كتاب يك شاعر و يك كشيش بزرگ بوده كه موعظه‌هاي خوبي هم مي‌كرده‌است، در اين كتاب هم وندايك سرگذشت يك ايراني مغان(خردمند) را نقل مي‌كند.

قمشه‌اي در ادامه افزود: مؤلف در ابتداي اين كتاب آورده‌بود، روزي در يك حالت روحاني قرار داشتم، كه يك مرد ايراني با لباس اشكاني بر من ظاهر شد. 

اين ايراني به من گفت كه چطور 33 سال به دنبال مسيح بودم و او را نيافتم و ديگر اين‌كه به من گفت كه چطور به سه مغان(سه پادشاه) ديگر پيوستم و ...

مترجم كتاب «آن خردمند ديگر» اضافه كرد: وندايك در ادامه آورده؛ آن ايراني از من خواست تا داستان زندگيش را همان‌طور كه تعريف كرده بنويسم و من هم سعي كردم داستان او را همان‌طور با اشراقاتي كه بر من شده به رشته تحرير در آورم.

دكتر قمشه‌اي به ترجمه اين كتاب اشاره كرد و گفت: تمام سعي‌ام را كردم تا برگردان اين كتاب درست و دقيق صورت گيرد و حتي‌الامكان به متن اصلي وفادار باشم.

وي در پايان به مراسم كتاب فصل اشاره و خاطرنشان كرد: اين مراسم انگيزه خوبي را در بين مؤلفين و مترجمين به وجود مي‌آورد و باعث تشويق آنها مي‌شود و از تمامي دست‌اندركاران اين مراسم قدرداني مي‌كنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها