چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
امیرزاده: «ره توشه» نهضت اهدای کتاب وزارت ارشاد را ارایه می‌کند

نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «ره توشه» دیروز(27 فروردین) در تالار وحدت افتتاح شد. معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مانند سایر معاونت‌های این وزارتخانه در این نمایشگاه غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است. این غرفه در بخش «بیان عملکردهای مقایسه‌ای» نگاهی اجمالی به طرح نهضت اهدای کتاب این وزارتخانه دارد.-

همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «ره توشه» را ارایه مجموعه فعالیت‌ها و خدمات این وزارتخانه در یک دوره چهار ساله برشمرد و اظهار کرد: این نمایشگاه ناظر بر بررسی مقایسه‌ای فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای قضاوت‌های منصفانه و نقد و بررسی فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: به‌یقین اگر انجام فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با بیان نقاط ضعف و قوت باشد، می‌تواند در قوام بخشیدن و اصلاح امور مربوط به این وزارتخانه بسیار تاثیرگذار باشد. در این راستا نمایشگاه «ره توشه» راه‌اندازی شد.

امیرزاده بیان کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از معاونت‌های تخصصی که بیشترین سهم کاربران فرهنگی در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است، به عنوان یکی از حوزه‌های ذاتی فعالیت‌های وزارت ارشاد در نمایشگاه «ره توشه» حضور جدی دارد و در دو بخش «بیان عملکردهای مقایسه‌ای» و «عرضه کتاب» فعالیت می‌کند.

این مقام مسوول افزود: در بخش نخست از غرفه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد (بخش بیان عملکردهای مقایسه‌ای) مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی چهار سال اخیر این وزارتخانه در حوزه‌های عملکردهای حمایتی در دو بخش «حمایت از کتاب و کتابخوانی و کمک به توسعه فرهنگ مطالعه کتاب» و «حمایت از صنعت چاپ کشور» را شاهد هستیم. در بخش نخست از عملکردهای حمایتی نزدیک به چهارده فعالیت انجام شده ارایه شده است. همچنین در بخش دوم عملکردهای حمایتی، گزارش فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره‌های صنعت چاپ، راه‌اندازی نمایشگاه‌های تخصصی صنعت چاپ، کمک به دوره‌های آموزشی صنعت چاپ و ایجاد تعامل منطقی با تشکل‌های صنفی صنعت چاپ ارایه شده‌اند.
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بخش دیگر غرفه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عناوین فعالیت‌های نظارتی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در معرض دید عموم قرار داده است. مجوزهای قبل از چاپ کتاب، مجوزهایی که برای انتشاراتی‌های حقیقی و حقوقی صادر شده است و همچنین پروانه‌های صادر شده برای تاسیس واحدهای چاپی عناوین برخی از این فعالیت‌ها محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که در این غرفه به معرفی آن‌ها اقدام شده است می‌توان به اهدای جوایز فرهنگی و راه‌اندازی مسابقات موثر فرهنگی مانند جایزه کتاب سال، گام اول، نقد کتاب اشاره کرد. همچنین در این بخش عناوین مربوط به خدمات ارایه شده به اهالی قلم شامل خدمات رفاهی در قالب عضویت هنرمندان در صندوق حمایت از نویسندگان و صدور کارت‌های الکترونیکی کتاب ارایه شده‌اند.

امیرزاده با اشاره به بخش «عرضه کتاب» غرفه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این بخش کتاب‌های نفیس با تخفیف ویژه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که عملکرد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در چهار سال اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بررسی اجمالی تمام بخش‌های مرتبط با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در نمایشگاه «ره توشه» نشان دهنده رشد کمی و کیفی تمامی وظایف محول شده به این معاونت است.

وی در ادامه سخنانش این موفقیت را مرهون تلاش بی‌وقفه اهالی فرهنگ و هنر کشور دانست و گفت: این تلاش‌ها با حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود و همچنین ایجاد تعامل میان کاربران این حوزه در بخش‌های مختلف و اعتقاد به عملکرد مثبت آن‌ها موجب شده است شیب حمایت از اهالی فرهنگ کشور طی چهار سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

غرفه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه (2 اردیبهشت) میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی و نشست‌های تخصصی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط